Karolin Kuusik: moeäri meelitab julgeid investoreid

Linda Pärn
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karolin Kuusik
Karolin Kuusik Foto: Jelena Rudi

Moeäri on üks dünaamilisemaid majandusvaldkondi, kus tuleb pidevalt balansseerida funktsionaalsuse, loomingulisuse ning ratsionaalse ärilise mõtlemise vahel, tõdeb moedisainer ja –ajakirjanik Karolin Kuusik, kes täiendas end hiljuti Belgias Antwerpeni ülikooli suvekoolis moeäri juhtimise vallas. Karolini sõnul meelitab moeäri julgeid ja kogenud investoreid, kes oskavad erinevate riskidega arvestada.

«Moeäri on võrdlemisi riskantne, kuna on mitmeid võimalusi nii suurteks õnnestumisteks kui ka läbikukkumisteks. Alustavad moedisainerid peavad tihedas konkurentsis valima, kas ehitada üles iseseisev bränd või liituda väljakujunenud rõivatöösturiga,» ütleb Karolin. «Rahvusvahelisel koolitusel oli üheks huvitavamaks osaks investori nägemuse tundmaõppimine. Näiteks on investoril keerulisem investeerida moeloojasse kui isikusse, kel on juba oma lugu ning kelle tegevust on raske suunata. Ahvatlevam on investeerida brändi, sest selle lugu saab alles kujundada.»

Huvi moeäri juhtimise ja strateegiate vastu viis Karolin end täiendama Antwerpenisse, mis tema sõnul on väga tugeva isikupärase käekirjaga moelinn, kuhu tullakse disaini õppima üle kogu maailma. Suvekoolis pidasid moeäri ning selle rahastamise, kaubanduse, suhtekorralduse ja strateegia teemadel loenguid omal alal aktiivsed professionaalid üle Euroopa. Silmapaistvate lektorite seas oli ka moedisainer Walter Van Beirendonck, kes on üks 80ndatel esiletõusnud mõjukast avant-garde moeloojate rühmitusest the Antwerpen Six.

«Kool andis väga hea ülevaate sellest, kuidas dünaamilises moeäris pika-ajaliselt oma äri planeerida ja rahastada. Palju rõhuti tugevate lugude loomisele – iseseisva märgi loomisel on terviklik lugu selle ümber aina tähtsam. Oluliseks trendiks on veel läbipaistvuse rõhutamine sotsiaalses, keskkonna ja hinna mõttes,» teeb Karolin kokkuvõtte.

Suvekooli kogemuse põhjal võib Karolin kinnitada, et noortele moeloojatele üle maailma on peamisteks väljakutseteks laienemiseks vajalike finantside leidmine ning moesüsteemi aegunud korralduse uuendamine. Endiselt on küsimus, kuidas luua ajakohast loomingut kiiresti muutuvas moeilmas, kus traditsiooniliselt esitletakse kollektsioone pool aastat ette. Eesti moeloojate ja moe- ning kultuurielu korraldajate peamise väljakutsena näeb Karolin tihedamat koostööd: «Ainult sisukamas koostöös on võimalik Eesti moest omanäoline ja maailmas laineid lööv bränd kujundada.»

Ajakirja Cosmopolitani moe-ja ilutoimetaja Karolin Kuusik on juba 12 aastat tegutsenud moedisaineri ja – ajakirjaniku ning stilistina. Sel hooajal on võimalik Karolini maitse-eelistustega tutvuda Viru Keskuse moesündmusel FIBIT, kus moepublikuni jõuab tema poolt stiliseeritud virtuaalne moeetendus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles