K, 18.05.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Hommikuse treeningu eeliseid

Linda Pärn
, reporter
Hommikuse treeningu eeliseid
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Hommikune jooks annab energiat kogu päevaks.
Hommikune jooks annab energiat kogu päevaks. Foto: SCANPIX

Sageli vaieldakse selle üle, milline päeva osa on trenniks kõige parem. Mõni eelistab kaua magada ja õhtul hilja jõusaalis käia, teistele meeldib pigem vara ärgata, et jooksmas käia ja seejärel tööle minna.

Olenemata sellest, kumba sa eelistad, on füüsiline koormus alati hea ja tervislik, vahendab weightloss.allwomenstalk.com. Siin on aga seitse hommikuse treeningu eelist, kui sa ei ole endale sobivat treeningaega veel paika pannud.

1. Ainevahetuse käivitamine

Hommikune liikumine turgutab ainevahetust ja seejärel toimib see paremini kogu päeva jooksul. Eriti hästi mõjub ainevahetusele see, kui tegeled hommikul jõutreeninguga ehk tõstad raskusi.

2. Mõtteselgus

Sulle võib hommikul tunduda, et esialgu on mõtted hajevil ja unisena ei tundu enda liigutamine just kõige mõnusamana. Kuid pane tähele – pärast treeningut oled palju rohkem ärkvel ja mõtted on selged. Kooli või tööle jõudes saad kohe asuda mõttetööle ning sisseelamiseks kulub vähem aega.

3. Rohkem ruumi

Neile, kes teevad trenni jõusaalis või ujulas, on hommik ideaalne, sest siis ei ole ees rahvamasse ning kõrvalistele toimingutele kulub seetõttu ka vähem aega. Päevasel ajal võib juhtuda, et jõusaalis ja riietusruumides on neid inimesi, kes lobisevad niisama ja jäävad lihtsalt jalgu ning järjekordades seismisele kulub kokkuvõttes kaks korda rohkem aega.

4. Järjepidevus

Kui oled harjunud hommikuti trenni tegema, siis jääd suurema tõenäosusega järjepidevalt oma plaani järgima. Õhtul leiad endale palju kergemini vabandusi, sest oled pärast tööpäeva lõppu väsinud, alati võib ette tulla mingeid üritusi või toimetamisi, mis takistavad tavapärast treeningrutiini. Kui saad hommikul kohe selle kohustuse kaelast, annab see terveks päevaks enesekindlust juurde ning saad enda üle uhke olla. Pealegi jääb õhtu vabaks, et tegeleda kõigi nende asjadega, mis su vaba aega nõuavad.

5. Parem uni

Trenn annab väga palju energiat ja kui sa teed seda hilja õhtul, siis võib olla mitu tundi probleeme uinumisega ning kokkuvõttes magad öösel liiga vähe. Hommikune treening tagab regulaarse unegraafiku ning reguleerib kilpnäärme tööd ja ööpäevast rütmi.

6. Rohkem kaloreid

On uurijaid, kes väidavad, et hommikuse treeninguga põletatakse rohkem kaloreid, sest siis pühendatakse liikumisele rohkem aega ja energiat on hommikul rohkem kui pärastlõunal või õhtul.

7. Võid kohvi joomata jätta

Kui teed hommikul trenni, siis oled ärksam mitte ainult hommikupoolikul vaid kogu päeva jooksul ning ei pea seetõttu oma energiat kunstlikult toetama. Kohv on küll tore, kuid kui soovid tarbitavat kofeiinikogust piirata, siis annab treening selleks väga hea võimaluse.

Hommikusel treeningul on küll teatud eeliseid, kuid kindel on see, et iga treening on parem kui mitte midagi. Kui sul ei ole hommikul kuidagi aega või kui eelistad kaua magada ja hilja magama minna, siis tee nii, kuidas sulle endale paremini sobib.
 

Märksõnad
Tagasi üles