Kuigi meeldivate ettevõtmiste visualiseerimine tõstab tuju ja aitab detailsemalt ette kujutada, millised takistavad tegurid võivad plaanide teostamisel ilmneda, võib idealiseeritud nägemus puhkusest aidata kaasa halbade otsuste langetamisele.
Puhkuse idealiseerimine aitab kaasa halbade otsuste langetamisele
Psühholoogid H.B. Kappes ja G. Oettingen viisid läbi kolm eksperimenti, mille tulemusi analüüsides nägid nad, et inimesed, kes õhinal innustuvad toredatest plaanidest, eelistavad infot kogudes vältida negatiivset ja keskenduda kiitvatele kommentaaridele, vahendab teadus.err.ee.
Nii-öelda roosade prillide efekt ilmneb enne tõsisemat plaanide läbimõtlemist - selline innustatus võib olla hea, andes tõuke millegi uue proovimiseks, kuid ka halb, kui selle tõttu langetatakse halbu otsuseid.
Etapil, mil inimesed alustavad konkreetsemate plaanide tegemist hakkavad illusioonid hajuma ning poolt- ja vastuargumendid muutuvad adekvaatsemaks. Psühholoogid soovitavadki halbade otsuste vältimiseks loobuda otsustamisest suure õhina etapil, mil mõistus kipub olemasolevasse infosse suhtuma valikuliselt.