R, 9.12.2022

Kõht kinni? Nipid, kuidas loiule ainevahetusele elu sisse ajada

Naine
Kõht kinni? Nipid, kuidas loiule ainevahetusele elu sisse ajada
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Foto: Shutterstock

Kas sul on vahepeal tunne, et ainevahetus tõrgub koostööst? Kui jah, siis sa pole üksi. Ehkki geneetika määrab osaliselt ainevahetuse kiiruse, mõjutavad igapäevased tegevused seda veelgi rohkem. Elustiil pakub rohkesti võimalusi, kuidas ainevahetust kiirendada.

Kõigepealt: mis üldse on ainevahetus? See on bioloogiline protsess, mis mõjutab seda, kuidas keha kasutab energiat ja kaloreid. Proovi neid nippe, et see protsess toimiks kiiremini.

Rohkem vedelikku

See on ainevahetuse jaoks võtmetähtsusega! Vee joomine käivitab protsessi, mis võib suurendada ainevahetuse kiirust kuni 30 protsenti tunnis, selgub 2016. aasta Frontiers in Nutrition ülevaatest. Jaheda vee joomine võib olla eriti kasulik, sest keha peab vee soojendamiseks kulutama energiat.

Kvaliteetne uni

Uni ei aita kaasa mitte üksnes ilusale nahale ja tervele ajule, vaid on ka korras ainevahetuse jaoks hädavajalik. Kasin uni suurendab stressi ja hormonaalseid kõikumisi, mis mõlemad võivad ainevahetuse sassi pöörata. Õnneks pole muutused püsivad, mis tähendab, et neid mõjusid on võimalik pidurdada unerutiini peenhäälestusega.

Täisväärtuslik toit

Vahemere köök on üldiselt parim viis, kuidas loomulikul teel ainevahetust korras hoida.

Ainevahetust soodustavad toidud:

Komplekssed ehk nn aeglased süsivesikud: täisteratooted, kartul, kõrvits, puuviljad ja kiudaine- või tärkliserikkad köögiviljad

Lahja valk: kala ja linnuliha, oad, läätsed, pähklid, seemned, tofu

Küllastumata rasvad: pähklid, seemned, rasvane kala (lõhe, anšoovis ja makrell)

Taimed: puu- ja köögiviljad

Reguleeri stressi

Kui oled stressis, siis neerupealised vabastavad kortisooli, mis saadab keha võitlus- või põgenemisrežiimile. See annab sulle energiasüsti, peatades teised kehafunktsioonid ja aeglustades ainevahetust. Lisaks suurendab kortisoolitõus isu soolase ja magusa toidu järele, mis aeglustab ainevahetust veelgi.

Kehaline aktiivsus

Igapäevasel liikumisel on hulganisti tervislikke aspekte ja ainevahetuse kiirendamine on kindlasti üks nimekirjas. Siiski tasub märkida, et mõningane liikumine on parem kui üldse mitte liikuda. Igapäev natuke liikumist (mitte rasked jõusaalisessioonid) on ainevahetusele pikemas perspektiivis kõige kasulikumad, kirjutab mindbodygreen.

Märksõnad
Tagasi üles