Tänu aju võimele muutuda, suudame pidevalt muutuva eluga kohaneda. Aastakümneid tagasi oli elu mõnevõrra mugavam ja aeglasem. Nüüd on inimese isiklik vastutus töö kvaliteetseks tegemiseks parimate lahenduste leidmisel kordades kasvanud. Meie teadmiste ja oskuste «parim enne» tähtaeg on kiire tulema. Kiirete muutuste ajal on väga riskantne jääda selle tähtaja saabumist passiivselt ootama. Seda võib vaadata positiivsena, sest nii hoiame oma aju pidevalt töös ja arenemises.
Kui elame väga rutiinset elu, teeme aastakümneid samal erialal tuttavat tööd, tegeleme harva ülesannetega, mis nõuavad tähelepanu pingsat keskendamist ning räägime endale tuttavas emakeeles, siis pole ime, et meie aju jääb igavusest aastatega kehvemaks.
Mõtle, kui paljusid õppeaineid tuli koolis omandada: võõrkeeled, matemaatika, kirjandite kirjutamine, kaunid kunstid, füüsilised harjutused. Aju oli kogu aeg töös, tegelesime ülesannetega, mis nõudsid tähelepanu ja keskendumist. Kui me sellist eluhoiakut elukestvalt ei jätka, siis jätame suure osa oma imelisest potentsiaalist kasutamata. Kujutle 80-aastast, kes pole 50 aastat oma ajule uusi väljakutseid esitanud ja on tiksunud hallis argipäevas tuttava plaani järgi. Vastukaaluks kujutle aga 80-aastast, kes reisib, tegeleb joogaga, loeb palju, õpib uusi tantse ja võõrkeeli – elab täiel rinnal, selge mõistuse ja treenitud ajuga mahlakat, rikkalikku ja kirglikku elu. Valikute vägi on meie enda käes – millise tuleviku endale luua soovime?
Mina isiklikult armastan väga õppimist ja otsin endale pidevalt võimalusi enesetäiendamiseks. Nii põnev on huvipakkuvas valdkonnas uusi teadmisi ja oskuski omandada, kasvada ja areneda. Võib-olla jäi see pisik mulle külge ülikooliõpingutest, kus omandasin andragoogika (ehk täiskasvanute koolituse) eriala ja nägin, kui avaraks saab maailmavaade elukestva õppimise tulemusena kujuneda ja milliseid võimalusi võib pidev õppimine ellu luua. Seepärast on ka kõik minu töökohad olnud seotud inimeste arengu toetamisega ja koolitusvõimaluste kättesaadavaks tegemisega.