Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Viis lihtsat nõuannet, kuidas muuta oma tööpäev paremaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Raamatuautor Caroline Webb väidab, et tema teab mõnda lihtsalt nippi, kuidas saab ka kõige igavama tööpäeva paremaks muuta. Ta jagab oma nõuandeid Daily Mailis.

1. Ära kontrolli pidevalt oma e-kirju

Webb soovitab e-kirju lugeda vaid teatud aegadel. Ta ei soovita tegeleda mitme asjaga korraga – kellegagi rääkida ja e-kirju vaadata –, sest lõpuks kulub sul selleks rohkem aega, sest sa suudad korraga keskenduda vaid ühele neist. Tee ühte asja ja tee seda korralikult, sel viisil teed ka vähem vigu.

Kuigi Caroline Webb kasutab ise terve päeva vältel arvutit ja internetti, vaatab ta oma e-kirju vaid kaks korda päevas. Kui tal on vaja mõni suurem projekt ära teha, siis üritab ta terve päeva vältel internetti vältida. Sellistel hetkedel võiks ka telefoni välja lülitada või lennurežiimile panna.

2. Tee midagi heldet

Kui su tuju on nullis, siis võib tekkida tahtmine teha midagi isekat. Aga Webb soovitas pöörata tähelepanu hoopis teistele inimestele. «Hea moodus oma heaolutunde tõstmiseks on teha kellelegi teisele midagi head. See võib olla kasvõi komplimendi tegemine,» tõi ta näiteks. Kui oled «heldem ja heatahtlikum, kui peaksid olema», siis muutub su meeleolu paremaks ja sa teed ka kellegi teise päeva heaks.

3. Lisa oma ülesannete nimekirja rohkem asju

Selle asemel, et vähendada tegemata asjade nimekirjas olevate tegevuste hulka, lisa sinna neid muudkui juurde. Kui sul on rohkem asju, mida pead päeva jooksul ära tegema, siis tunned suuremat rahuldust. Ka «mine jalutama» võiks olla selles nimekirjas, sest väike jalutuskäik võib sind töökamaks ja energilisemaks muuta.

4. Loobu eelarvamustest

Kui sul on kolleegi või ülemusega keeruline suhelda, ära arva, et probleem on neis. Caroline Webb selgitas, et selle asemel, et minna koosolekutele või vestlustesse eelarvamustega, loobu neist ja ole kõigele avatud. Kui kellegi kriitika on suunatud sinu pihta, ära võta seda isiklikult. Mõtle nii, et ehk on sel inimesel halb päev ja ta lihtsalt tahab end välja elada. Ära lase ka hommikusel töölesõidul oma päeva juba eos ära rikkuda. Meid ümbritsevad inimesed pole halvad ja neid ei tasu alati süüdistada, halvad võivad hoopis olla asjaolud.

5. Leevenda stressi hea muusikaga

Kui mõni koosolek tekitab sinus stressi, leevenda seda lemmiklaulude kuulamisega. See tekitab palju häid emotsioone ja ka stress taandub. Webb soovitas kuulata laule, millega seonduvad head mälestused. 

Tagasi üles