Millised on kümme kõige moekamat filmi?

Kerti Kulper
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Colin Firth ja Julianne Moore filmis «Üksik mees»
Colin Firth ja Julianne Moore filmis «Üksik mees» Foto: AP / Scanpix

Kas oled mõnikord filmiklassikat või kaasaegseid filme vaadates mõelnud, et tegemist on tõeliselt moeka linateosega?

The Telegraph reastas kümme filmi, kus tegelased on kõige trendikamalt riides.

«Lõpetaja» («The Graduate»)

Kontrast näitlejanna Anne Bancrofti mängitud vanema naise ja noore Dustin Hoffmanni vahel muudab selle filmi kahe generatsiooni moehoiakute kohtumispunktiks. Film valmis 1967. aastal ehk selle tegemine jäi hipirevolutsiooni ja 1970. aastate elegantsi vahele, mistõttu on erinevate rõivaste piirid filmis segunenud.

«Andekas hr. Ripley» («The Talented Mr Ripley»)

Kumb näeb parem välja: kas filmis üles astuvad näitlejad – Jude Law, Gwyneth Paltrow ja Matt Damon – või nende riided? Antony Minghella lõi pingelise psühholoogilise põneviku, kuid veelgi põnevam on filmitegelaste garderoob.

«Puhkus Roomas» («Roman Holiday»)

Kas mõni film, kus Audrey Hepburn üles astub, on ka mitte stiilne? Filmis on tasakaalus suured ballikleidid ja klassikaline Prantsuse Riviera šikk stiil – lühikeste varrukatega pluusid, naiselikud seelikud ja kaelarätid – ning mõlemat stiili täiustab imekaunilt Hepburni lühikeseks lõigatud brünett soeng.

«Süütud enesetapud» («The Virgin Suicides»)

Sofia Coppola filmides on alati väga stiilsed detailid ning seda alates tema debüütfilmist «Süütud enesetapud». Lugu räägib viiest ilusast õest, kes ajavad kohaliku väikelinna poiste päid segi. Filmi unenäoline atmosfäär kajastub ka tüdrukute õrnades heledates riietes.

«Thelma ja Louise»

Nii palju kõrge värvliga teksaseid ja kõigest üks reis, mille jooksul neid kõiki näidata! Peategelased eelistavad kivipesuteksaseid ja meeste veste kanda oma läbi Ameerika kulgeva reisi jooksul, lisaks veel kauboisaapad, päikeseprillid ning kelmikad peakatted. Inspireeriv, või mis?

«Annie Hall»

Suur osa riietest, mida Diane Keatoni mängitud peategelanna filmis kannab – lipsud, kottis püksid ja jakid – pärinesid tegelikult näitlejanna isiklikust garderoobist. Tänapäeval on see Woody Alleni meistriteos saanud moemaailmas ikooniks.

«Üksik mees» («A Single Man»)

Kuna filmitiimi kuulus disainer Tom Ford, oli juba arvata, et sellest tuleb üks stiilist pakatav linateos. Eksperdid on filmi nimetanud «imelise moe orgiaks» ning eriti on esile tõstetud Julianne Moore’i tegelaskuju Charliet, kes nägi läbi filmi vapustav välja.

«Flashdance»

See film on süüdi terves reas tantsust inspireeritud moeröögatustes. Rebenenud, laiad dressipluusid, säärised ning liibuvad püksikesed – film üritab juskui tõestada, et kui sa tõeliselt tantsimist armastad, pead sa võimalikult napilt riietuma ning varuma omale sääriseid.

«Bonnie ja Clyde»

Iga selle filmi reklaamfotol näeb naispeaosaline Faye Dunaway välja justkui supermodell, kes on parajasti tegemas fotoseeriat mõnele läikivate lehtedega ajakirjale. Põlvini seelikud, madalad kingad ja baretid pole kunagi varem nii stiilsed olnud.

«Lepitus» («Atonement»)

Kas armastad või vihkad teda, pead tunnistama, et Keira Knightley näeb selles filmis imeilus välja. Filmi stilist Jacqueline Durran on öelnud, et tema eesmärgiks oli luua väljapaistvaid haute couture rõivaid, mis polnud tavaline seda ajastut kujutavates filmides.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles