Eesti suurim ja mõjuvõimsaim moesündmus Tallinn Fashion Week ujutas linna üle uute ideede ja tähesäraga. Kohale tuli publikut ärieliidist mõjuisikuteni, vahele ärksaid moekirglikke inimesi igalt elualalt. Moetaevasse tõsteti uued kroonitud pead ning uued tulijad üllatasid erakordselt hea maitse ja materjalitunnetusega.
Kuidas moelaval meelde jääda? Paugutada ja paljastada, et kollektsioonile tähelepanu kindlustada? Jah, seda võib vabalt teha, aga vaid siis kui asjal on tähendus. Kuid eesmärk on moel midagi hoopis muud. Ja meelde jääb see, mis tekitab tugeva tunde.
Kultuurikatla minimalistlikult mustad ja kõrgete lagedega ruumid loovad moevaatemängude eksponeerimiseks ideaalse fooni. Miski ei konkureeri, looming saab mängida esimest viiulit. Kuid Tallinn Fashion Weeki ajal tekib küll kohati soov, et need seinad võiksid kummist olla, mahutamaks veelgi enam moepublikut. Kuldnõela ja Hõbenõela galal oli tunne, et tõepoolest kõik on kohal!
Ja vaatemängu kohta ütles ülivõrdes sõnu mitu moeprofessionaalist saalisolnut: «Nii kõrget taset näeb ikka harva! Igaüks oleks mõnel teisel aastal vähimagi vaevata võidu koju toonud.» Kuldnõela võitis moekunstnik Liisi Eesmaa, kes ilmselgelt kuulub Eesti eredaimate ja isikupäraseimate talentide hulka. Iga loomingukilluke, milles on Liisi puudutust, on sekundiga äratuntav – seda suudab ka maailma mastaabis vaid käputäis meistreid.
Loe Liisist pikemalt: «Noorena lõin kollektsioone läbi südamevalu, aga see viis mind ennast halba kohta»
Hõbenõelaga pärjati ehtekunstnik Julia Maria Künnap, keda imetleb kohalik erialaring ja muu maailm, nüüd ka laiem avalikkus. Tema signatuurtehnikas «sulavad kivid» on maailma tippgaleriides. Loovgeeniuse võimsust näitas ka viis, kuidas ta oma kollektsiooni esitles – lummava multikunstisündmuse vormis, kus ehted, graatsia ja muusika moodustasid haarava harmoonia.