R, 9.12.2022

KUI VANA OLED? ⟩ Kui lõpetad suitsetamise enne seda vanust, võid oma tervise veel päästa

Naine
Kui lõpetad suitsetamise enne seda vanust, võid oma tervise veel päästa
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Foto: Shutterstock

Uuringud väidavad, et kui suitsetamisest enne teatud vanust loobuda, võib sinu tervisest isegi veel asja saada. Loe alt, mis vanusest käib jutt!

Uuring näitas, et suitsetamisest loobumisel vähenevad paljud terviseriskid. Kuid see avaldus kõige paremini, eriti neil, kes loobusid suitsetamisest hiljemalt 35-aastaselt. Pärast seda on terviseriskid väidetavalt võrreldavad inimese omadega, kes pole kunagi suitsetanud.

Kui suitsetamisest loobuda 45-aastaselt, on see terviseriskide seisukohalt siiski veel hea. Kuid nende inimeste suremus on siis ikkagi kõrgem (21 protsenti) kui mittesuitsetajatel. Neil, kes on suitsetamisest loobunud vanuses 45–64, on suremus juba 47 protsenti kõrgem kui mittesuitsetajatel.

Juba ammu on teada, et mida nooremalt suitsetamisest loobuda, seda parem on see tervisele.

Kuid kas arvasid, et elad tervislikku eluviisi, sest sa ei suitseta? Need kümme halba harjumust on sama ebatervislikud ja kahjulikud nagu suitsetamine:

Üksindus

Kuigi mõnikord on hea võtta aega vaid enda jaoks, on liigne üksindus kahjulik. Uuringud näitavad, et üksindus võib lühendada eluiga täpselt sama palju nagu 15 suitsu suitsetamine päevas. Ära suhtle ainult ekraani vahendusel, vaid veendu, et näeksid oma sõpru ka näost näkku.

Liigne istumine

Uuringud näitavad, et rohkem kui kaheksa tundi päevas istumine võib suurendada riski haigestuda erinevatesse haigustesse, näiteks kopsu- või soolevähki. Kui sinu töö nõuab istumist, veendu, et tõused vahepeal ikkagi püsti ja liigud veidi ringi.

Unepuudus

Kui tunned end väsinuna, võib selle põhjuseks olla halb uni. Hea uni on oluline nii energiataseme kui ka üldise tervise seisukohalt. Unepuudus suurendab südameataki või insuldi riski samamoodi nagu igapäevane suitsetamine.

Jo-jo-dieedid

Kas oled kunagi proovinud dieeti, mis lubab kehaga teha kiiresti igasuguseid imesid, kuid pärast seda tulevad kilod sama kiirelt tagasi nagu läksid? Loomulikult on tervise jaoks oluline heas vormis olla, kuid kiirdieedid pole selleks hea lahendus. Need pole mitte ainult pikas perspektiivis ebaefektiivsed, vaid ka kahjulikud tervisele, kuna võivad põhjustada südame-veresoonkonna haigusi. Nii et kui soovid kaalust alla võtta, varu kannatlikkust ja tee väikesi muudatusi, millest on lihtne kinni pidada.

Öösel söömine

Mõnel inimesel on kombeks keset ööd külmkapi juurde hiilida ja sealt näksimist otsida. Öine söömine põhjustab ülekaalu ja isegi diabeeti. Eelista süüa korralik õhtusöök ja väldi hilisemaid näksimisi.

Liigne teleri vaatamine

Kui armastad tundide viisi teleri ees istuda, siis meil on sulle kahjuks halvad uudised. Uuringute kohaselt on pikalt teleri vaatamine seotud kõrge vererõhu ja diabeediga. Nii et peida nüüd pult ära ja haara asemele raamat!

Hommikusöögi vahelejätmine

Ega niisama öelda, et hommikusöök on kõige olulisem toidukord. Selle vahelejätmine võib halvimal juhul põhjustada probleeme südamele, rääkimata vööümbermõõdu kasvamisest.

Tervislike rasvade puudus

Paljud inimesed, kes oma kaloreid loevad, püüavad iga hinna eest toidus olevaid rasvu vähendada. Kuid see teeb kehale karuteene, kuna paremaks toimiseks on vaja häid rasvu. Näiteks avokaados ja oliivõlis sisalduvad rasvad tugevdavad immuunsust ja toetavad südame tervist.

Negatiivsed mõtted

Jah, isegi negatiivsed mõtted mõjuvad tervisele halvasti, sest need suurendavad haigestumise riski. Harjuta positiivset mõtlemist, sest sellega ei saa midagi valesti minna, soovitab Celebs Pulse.

Ebapiisav vee joomine

Piisav hulk vett hoiab vedeliku tasakaalu korras ja keha tervena. Kui sul on dehüdratsioon, hakkab keha tõenäolisemalt igasuguseid haigusi külge võtma. Hoia alati veepudel kaasas ja joo päevas vähemalt kaks liitrit puhast vett. See aitab ära hoida peavalusid ja isegi neeruhaigusi.

Märksõnad
Tagasi üles