Seda, kas väiksem kehakaal on tingitud usinast pedaalimisest või istuvadki ratta selga inimesed, kes on tervislikumas kaalus, teadlased veel öelda ei oska, vahendab Accelerista. Neid andmeid ja põhjalikumat uuringutulemuste analüüsi on oodata mõne aasta pärast, kui projekt PASTA lõpule jõuab.
Neli kilogrammi miinust on hea algus
Antwerpeni, Barcelona, Londoni, Örebro, Rooma, Viini ja Zürichi linnadest kogutud 11 000 inimese andmed kinnitavad, et igapäevaselt jalgrattaga tööle pedaalijad kaaluvad neist, kes kasutavad tööle sõitmiseks autot, keskmiselt neli kilo vähem.
Londoni Imperial College'i uurimisrühm, mida juhib dr Audrey de Nazelle, ei tee esialgu sellest numbrist kaugeleulatuvaid järeldusi, sest pole teada, millest tulemus on tingitud. Üleeuroopalise PASTA ehk Physical Activity through Sustainable Transport Approaches – projekti eesmärk on leida seoseid inimeste füüsilise aktiivsuse ja keskkonnasõbraliku liikumisviisi vahel ning hinnata liiklusvahendite mõju rahvatervisele.
Uuring on algusjärgus ning «miinus 4 kg» on esimene konkreetne number, millest edasi minna, et teada saada, kas on olemas mingi tõestatav seos töölesõiduks kasutatava transpordivahendi ja kehakaalu vahel või istuvad kõhnemad nagunii sadulasse ja paksud ronivad autosse? Sellele küsimusele püüavad teadlased jätku-uuringutega vastust leida.
Vähene liikumine tapab
Maailma Tervishoiuorganisatsiooni (WHO) andmetel on vähene liikumine üks olulisemaid enneaegse suremuse põhjuseid kogu maailmas. Väheliikuv eluviis kasvatab kehakaalu ja sellega koos diabeedi- , veresoonkonna- ja südamehaiguste riski. Lihavad inimesed on WHO andmetel altimad ka vähkkasvajate tekkele.