Üheksa korda mõõda, üks kord lõika
Millegi alustamise ja lõpetamisega peaks kaasnema kasvatusmoment, on ju huviringidelgi oma eesmärk avada lapse oskusi ja õpetada talle midagi uut, kujundada tööturul hinnatud isiksuseomadusi. Vanemad ja laps peaksid huviringi valides põhjalikult kaaluma, mida see kaasa toob ja millise vastutuse laps endale võtab. Mida nooremalt harjub laps alustatut lõpule viima ja temas tekib tööharjumus, seda tõenäolisemalt ei suhtu ta valitud tegevustesse kergekäeliselt.
Kui laps kipub suuremaks saades ikka ühelt huvialalt teisele hüppama, tasuks aidata tal oma tegevusi eesmärgistada. Lõputu liikumine ühe, teise ja kolmanda tegevuse vahel mõjub kurnavalt nii lapsele kui ka huvialast olenevalt vanemate rahakotile. Kõik ettevõetu ei õnnestugi alati esimesel korral ja järjepidevusega võib jõuda sinna, kuhu ei osanud oodatagi.
Huvitegevus kui aktiivne puhketegevus
Üks olulisim mõte, mida meeles pidada, on see, et igasugused ringid on lisategevused ja täiendavad koolis õpitut. Lapse põhitöö on siiski koolis käimine ja kuigi huviringid on kasulikud, tihtipeale paeluvamadki, ei saa kooli tagaplaanile suruda. Kui kooliväline tegevus hakkab segama koolitööd, on aeg maha istuda ja arutada, ehk on targem mõnest huviringist loobuda.
Uhke on öelda, et mu laps käib kuues erinevas ringis ja trennis, aga kas need on kõik korraga ka kasulikud? Kui laps veedab päevad koolis ja pärastlõunad ning õhtud huviringides, on tal siis aega hinge tõmmata ja õppida? Saab ta ringitegevustesse põhjalikult süveneda? Lapse hea tervise ja rahulolu huvides peab talle võimaldama ka niisama olla, vanematega suhelda, kodutöid teha. Pealegi võivad sügisel n-ö kokku rabatud huviringid, millest suure koormuse ja tüdimuse tõttu järg-järgult loobuma peab, võtta koha mõnelt lapselt, kes oleks tahtnud just ühte kindlasse ringi minna.