Kui ma kujutasin ette, kuidas vuntsidega Maaker keeldub kitarri ettekäändeks tuues käru liigutamast, suurenes mu lugupidamine tema vastu veelgi. Igaüks suudab käru lükata ja maatööd teha ja viina järele haiseda, kuid mitte igaüks ei oska hästi kitarri mängida. Mitte igaühest ei saa kunstnikku. Peagi läheb ta Andaluusiasse flamenkot õppima ning istub seal koos teiste prantsuse avangardfilmi statiste meenutavate kitarristidega kannatlikult koos ühes toas, kõigil pillid kaasas.
Siis lähevad nad kohvi jooma.
«Miks sa püsti seisad?» küsin ma kohale jõudnult Maakerilt kohviku tagaotsas.
«Niisama,» kehitab ta õlgu.
«Miks sa ei istu nagu mina ja Köler?»
«Enn seisab ka püsti,» näitab ta lõuaga tegusa kohvimeistri poole. «Näe, meie kaks seisame, teie kaks istute. Miks teie püsti ei tõuse?»
«Olgu, lase käia,» ütlen ma. «Muide, Maaker, Hedvig ütles mulle, et sa ei taha talutöid teha, sest sa oled kitarrist. Tahtsin öelda, et minu lugupidamine sulle selle eest.»
«Muidugi ei tohi sellist tööd teha, kui sa tahad hea kitarrist olla!» Ta raputab pead. Juba pelk mõtegi sellest on talle vastumeelne.
«Hendrix polnud ka talunik.»
«Ei olnud,» ütleb Maaker, kelle silmad löövad taas särama, kui Enn aurava tassi tema ette lükkab. «Oo, tänan, härra,» ütleb ta. «Clapton ka pole.»
Ma pean tõesti Maakerist lugu. Ma pean tast lugu, kuna ta on oma kunstile pühendunud. Ta on viljandlane ja kunstnik. Ta teeb selle nimel iga päev kõvasti tööd. Seepärast ma siia temaga kokku saama tulingi. Ma vaatan, kuidas Maaker kohvi joob, ning tellin ka ise. Väikse köögi tagaseinas seisavad suured rasked roguskist kotid, millele on musta tindiga trükitud «100% ARABICA– HONDURAS».