Kuidas kiiresti lihasvalust lahti saada?

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: rawpixel.com / Pexels

Ükskõik kas kevadine aknapesu või esimene treening üle pika aja. Hiljemalt järgmisel õhtul on ta kohal: lihasvalu. Mida selle vastu teha? 

Igaüks on seda kogenud ja see tuleb kiiremini kätte, kui me tahaksime. Lihasvalu on lihaskonna ülemäärase pingutuse tagajärg, mis juhtub tavaliselt siis, kui lihaseid, mida enne pole kas üldse koormatud või vaid väga vähesel määral, on korraga ülepinges ja ülitundlikud. Harjumatud koormused tekitavad lihastes tillukesi rebendeid, mistõttu koguneb sinna vesi ja tekivad väiksed põletikud ning lihas paistetab üles. Kuid mitte rebendid pole need, mis valutavad, vaid hoopis närvikiud, mida ärritab paisunud kude. Võib kuluda umbes päev, kuni valusignaalid antakse kehale edasi. 

Mis aitab lihasvalu vastu?

1. Soojus ja lõõgastus — soojad kompressid, mähised, kuum vann või saunakülastus on ideaalsed.  

2. Aktiivne taastumine on eriti tähtis, sest siis varustatakse lihast intensiivsemalt värske vere ja hapnikuga ja ta paraneb kiiremini. Jalutuskäigud, rattasõit või ujumine sobivad selleks eriti hästi.  

3. Rohkem toitu aitab samuti lihasvalu vastu, kuna keha vajab ehituskividena valke, et lihast kiiresti üles putitada. Söö kas kohupiima puuviljadega, veidi juustu, kanaliha või kaunvilju. 

4. Vahelduvdušš ergutab verevarustust ja tugevdab südame-veresoonkonda ning immuunsüsteemi. Kui lõpetad vahelduvduši seansi külma veega, tunned end pigem erksa ja ärksana, soe vesi aga lõdvestab ja väsitab. 

Kas lihasvalu saab ennetada? 

Lihasavalu võib alati ette tulla, ole siis sportlikult aktiivne või pigem igapäevane liikuja. Eelisseisus on siiski need inimesed, kes treenivad korrapäraselt kõiki lihasgruppe. Sellele vaatamata ei tuleks midagi teha liiga kiiresti ega liiga palju. Kui rühid suure hooga  oma võimete piirile, on lihasvalu risk väga suur. Pigem harjuta oma keha liikumisega ja tõsta koormust aegamööda. 

Mida tuleks vältida?

Liiga tugevad massaažid ja intensiivne treening ei ole soovitavad, kuna nii võib lihast veelgi rohkem kahjustada ja sellega aeglustatakse taastumist. Pideva ülekoormuse tagajärjeks on aga krooniline lihaspõletik.

Ka staatilist venitamist ei soovitata, kuna see võib samuti lihaseid ärritada ja neid üle koormata, nii et tekib veelgi vigastusi.  

Allikas: Vital

Tagasi üles