Miski ei saa tõest kaugemal olla. Mitte üleolekut, vaid tunnustust ümbritseva indiviidide grupi suhtes soovib üles näidata inimene, kes leiab, et on mugav ja turvaline anduda ühele oma meelistegevusele teda ümbritsevate inimeste seltsis.
Ja seda suurem on tema rõõm, kui keegi peaks silmanurgast piiluma, et mida huvitavat siis parasjagu loetakse. Ehk leiab see teos tee ka mõne ümbritsevas grupis oleva indiviidi öökapile. Vähemalt sisendab see lugejasse lootust, et raamatud ringlevad enne unustatud raamatute surnuaiale sattumist mõnda aega hoolivates kätes.
Kolmas, ja vast kõige ebaordinaarsem ja isikliku ruumi riivavam reaktsioon väljendub teatud isikute soovis muutuda raamatut lugeva inimese «kaaslugejaks». Antud juhul ei ole tegu nõukogudeaegse menulinateose «Operatsioon Õ» kaadritega külg-külje kõrval jalutavatest tudengitest, kes kahepeale ühte reaalainete õpikut tudeerisid, et eksamiks valmistuda. Ooo ei, seesinane «kaaslugeja» on rohkem nagu «teine nahk» sinu digiseadme ümber või plastmasskarbike kooritud ökoapelsiiniviilude kaitsel. Ta liibub su ligi kui väike saatan ja annab endast märku niipea, kui oled asunud lehekülge keerama, sest tema pole veel lõpuni lugeda jõudnud. Ajal, mil #minaka on asotsiaalmeedia infovoogudest vaibumas, tekitavad sellised tegelased (ja enamasti on nad meesterahvad) vajaduse uue loosungi #laselugeda kasutuselevõtmise järele.
Tehnoloogia areng on tulnud, et jääda! Selle vastu võitlemine on ressursi raiskamine. Küll aga tuleks tunnustada asjaolu, et digitaalformaadis eksisteeriva informatsiooni olemasolu ei ole veel tapnud raamatutähte, nii nagu video tappis raadiotähe. Avalikus ruumis on paberi ja tehnoloogia kooseksisteerimine laiem fenomen, kui seda on reklaamplakatid bussipeatuste (seni veel segipeksmata) klaaside vahel ja prügikaste ääristavad flaierihunnikud ööelu tuiksoonte logodega.
Raamat on oma olemuselt algus ja lõpp. Ta on Alfa ja Oomega. Ta on digitaalajastu eelkäija ja tühjaks saanud lugeriaku päästeingel.