Küll aga aitab selgust luua kui vanem keskendub lapse vaatenurga mõistmisele ja kuulab teda aktiivselt. Empaatiline kuulamine ja lapse raskuste aktsepteerimine loob usalduslikku kontakti, julgustab last avatusele ning arendab eneseanalüüsivõimet. Nii võib selguda ka vastumeelsuse taga olev varjatud ja sügavam põhjus, mille väljaütlemisest oleneb sobiva lahenduse leidmine.
Juba üksnes lapse ärakuulamine ja tema vajaduste ning murede tõsiselt võtmine võib last julgustada raskusi ületama ja annab kindlustunnet ise probleeme lahendada.
Kas ja millal tasuks trenni või huviringi vahetada?
Kui vanem on dialoogis lapsega jõudnud arusaamisele, mis on lapsele trennis või huviringis käimises vastumeelne, siis on järgmine samm selgitada välja, kas kerkinud raskused on ületatavad samas kohas jätkates või mitte. Määrav on see, kuivõrd stressirohke on lapse jaoks selles trennis või huviringis jätkamine.
Märgid, millesse tuleb suhtuda tõsiselt:
• mõnda aega kestnud halb enesetunne ja/või murettekitav käitumine.
Samuti tasuks silmas pidada järgmist:
• kui laps on enesekriitiline või pessimistlik,
• teda ei rõõmusta õnnestumised,
• kui lapsel pole enam sisemist motivatsiooni.
Paljud vanemad on juba oma eelkooliealistele lastele leidnud mõne huvialaringi või treeningu. Eriti aktuaalseks muutub vanemate jaoks trennis või huvialaringis käimine aga kooliteed alustades, mil laps on 7-aastane või veidi vanem.
Kuidas teada saada, miks laps tegelikult ei taha enam trenni või huviringi minna?
Vastuse annab Marge Vainre lisatud videolõigus.
Kuigi sobiva huviringi leidmine on lapse arengu jaoks väga oluline, vajab laps veelgi enam piisavalt puhkust ja võimalusi veeta aega oma pereliikmetega.
Lapse areng ja eneseväärtus tugineb tema kogemusel, et oma ema-isa tähelepanu ja tunnustuse saamiseks ei pea tal olema ette näidata tublisid sooritusi ja et vanemad ise naudivad lapsega koostegemisi, ning rõõm lapsest ja armastus on olemas tingimusteta.