«Panime sini-must-valge lipu üle laua, laulsime hümni ja rääkisime eesti mõtteid. See oli kõige tobedamal ajal, 1944.–1945. aastal,» meenutas Therese Raide. «Tegime Paul Mägiga ühe sketši. See oli just enne valimisi, veebruarikuul. Tekst oli nõukogudevastane ja esitasime selle J. Tombi klubis täissaalile, aplaus oli meeletu. Ei läinudki palju aega mööda, kui Voldemar Leetjärv, kes oli ka üks tegelane selles loos, kutsuti välja ja ta kaduski ära! Natukese aja pärast kutsuti Pagari tänavale välja Paul Mägi. Ta tuli tagasi ja hoiatas, et pane tähele, varsti on sinu kord. Meil oli «Kõrbelaulu» peaproov, kui tolleaegne majandusdirektor tõi mulle kirja kutsega järgmise päeva hommikul Pagari tänavale. Ütlesin, et ma ei saa minna, mul on proovid. Streikisin natuke aega, siis toodi mulle teine lipikas, et siis õhtul, kell 20.00. Läksin. Ema nuttis hirmsa häälega, et kas sa tagasi ikka tuled? Mina ei osanud midagi karta. Pagari tänaval istus üks venelane juba laua taga. Siis tuli üks naine suure kisaga sisse: «Ah see on siis meie sketšiprimadonna! Tahate kaikaid kodaratesse visata!» Siis hakkas küsimine ja see venelane kribinal-krabinal muudkui kirjutas vene keeles. Lehed muudkui tulid mu ette, et kirjutage siia alla, kirjutage siia alla! Ega tea, võisin oma surmatunnistusele ka alla kirjutada. Seal ma siis istusin poole ööni ja vingerdasin ennast ikka välja. Suurimaks kaitsemotiiviks oli Georg Otsa kui parteilase «õnnistus» sellele tekstile. Sellel, kes mind «sketšiprimadonnaks» ja «kaigaste kodaratesse loopijaks» oli tituleerinud, tuli ülekuulatu koju saata, sest keeldusin öösel üksi koju minemast.»