Üldine soovitus selleks, et vanem saaks last kooliteel paremini toetada, on ikkagi see, et last tuleb tähele panna ja kuulata, püüda mõista. Pelgast automaatseks muutunud küsimusest «kuidas koolis läks» ei piisa. Laps saab kordi ja kordi sama ühte küsimust kuuldes päris kiiresti aru, et ega vanemal selle taga sügavamat huvi pole. Võiks proovida konkreetsemalt: mis oli täna koolis vahvat, millega väga rahul pole? mis tuli täna hästi välja, kus tundsid end kehvasti? mida tegi see või teine sõber? kas midagi naljakat ka juhtus? mis oli täna õpitus see, mis oli kõige üllatavam/huvitavam/raskem/kergem ja miks? Ja kui laps räägib, siis ikka kuulata, küsida täpsustavaid küsimusi. Kui märkame, et laps on murelik aga nagu väga ei taha rääkida, siis on alati abi tunnete peegeldamisest «Mulle tundub, et sa oled millegi kooliga seotu pärast mures aga sa ei tea, kas tahad või oskad rääkida». Sellistes olukordades on abi ka enda kogemuste abil lapse olukorra normaliseerimisest «Kui mina koolis käisin, siis minuga oli ka vahel nii, et…». Tore, kui saame oma kogemuse juurde lisada selle, kuidas toona olukord lahendatud sai. Igatahes saab laps signaali, et vanem on ka midagi sarnast kogenud ja vast mõistab ka teda rohkem. Lohutamiseks ja tujutõstmiseks mõeldud fraasid «küll sa hakkama saad! ikka juhtub! ära muretse, küll läheb mööda!» võiks aga ütlemata jätta. Laps loeb sellest välja, et me ei taha tema probleemidest rohkem teada, peame neid tühisteks – ja ta ei räägigi meile enam oma muredest. Samuti pole ju sugugi kindel, et laps üksi probleemiga hakkama saab või see ise ära kaob – laps tunneb end siis läbikukkujana ja lisaks hakkab mõtlema, et vanemate positiivset juttu ei maksa tõsiselt võtta. Kui meil pole murelikkuse põhjuseks oleva olukorra kohta kogu infot, siis parem on lapsele nõu andmisega mitte kiirustada. Kui üldiselt on kasulik kooliga ja klassijuhatajaga info vahetamise reeglites selgus majja saada, siis lapse mure korral on kena, kui temalt küsime – kas talle sobib, et vanemad nt õpetajaga või klassikaaslase vanematega asja arutavad? Loomulikult tuleb siis ka selgitada, miks see vajalik tundub (nt et ühekoos leitakse murele parem lahendus).