Mari Möldre on teda kirjeldanud nii: «Kuigi ta oli alles 36-aastane siis, puudus tal täiesti nooruslik rüht. Amalie Konsa oli lühikest kasvu, lühinägelik, kandis näpitsprille ja madala kontsaga kingi. /…/ Tema lähenes oma osadele alati intuitiivselt ja tabas alati märki.»
Emad lihtrahva hulgast, eidekesed, teenijatüdrukud, aguli tõusikuprouakesed kogu oma värvikuses – see oli Konsa tõeline element laval. Tulid Tolstoi ja Gorki, Ibsen ja Heijermans jt. Üleöö sai Konsast läbinisti realistlikus repertuaaris ja mängulaadis vanemate naiste meisterlik kehastaja.
Kui elus juhtuski nii, et päeval mil hukkus ta vend, tuli mängida lõbusat laulumängu, või kui põles maani maha ta varanatuke, siis suutis ta mängida teadmisega, et lava on ikka tema elu. Isegi lõhkenud pimesoolega mängis ta lõpuni «Mizzi-Fritsi» etenduse ja langes selle lõppedes kokku. Ainuke päev, kui ta oma isiklikul valul üle rambi lasi paista, oli siis, kui suri August Wiera.
Poeg Harri on seda aega meenutanud: «Maailmasõja lõpupoole kolisime Riia tänavale. Sääl oli kahetoaline korter köögiga. /.../ Mammi elu oli seal Riia tänaval ikka tavaline – proovid, näitemängud, ringreisid, tuluõhtud ja vist paar juubelit ka ... Mäletan, et «kabineti» seinale ilmus veel üks loorberipärg. Eelmisest oli jäänud peaaegu paljas traat ja uus pärg söödi ka täiesti puhtaks. Sest loorberi lehti said kõik, kes meil aga käisid, kel vaja oli ja kes pärja küljest võtta viitsis /.../ Et mu emal kuldne süda oli, see oli kõigile teada ja seda läks teinekord kangesti vaja, kui meestel «väljapääsmatu» olukord tekkis, harilikult ikka hommikul vara. See väljendus umbes nii: vali koputus meie aknale ja selle järele: «Maali, tee lahti!» Oli aga juba teada, kes seal võivad olla. Ilusas, karges suvehommikus liikusid akna taga üks, kaks või kolm kogu – Ratassepp, Luts ja mõnikord ka mõni teine. «Maali, laena kaks krooni!» – «Armas jumal, kust ma võtan, meil omalgi ei ole!» – «Armas Maali, anna, noh!» – «Poiss, mine vaata käekotist, kas sääl on!»»