Lauljakarjäärist Zinaida Lenkina tol ajal ei unistanud. Ta astus hoopis Tartu Kõrgemate Naiskursuste ajaloo-filoloogia osakonda. Annet ei õnnestunud aga vaka all hoida. Teda juhtus kuulma Maria ooperiteatri laulja Mihhailova ja õhutas teda edasi õppima muusikat.
Nii sattuski Zinaida 1912. aastal Peterburi konservatooriumi, kus asus õppima Alma Foströhmi lauluklassis. Tema hääl ja andekus köitsid asjatundjate tähelepanu. Helilooja Aleksandr Glazunov võttis tööka neiu kohe oma eestkoste alla.
Peterburis kohtus Zinaida uuesti Georg von Brehmeriga, kes oli Semjonovski polgu kaardiväeohvitser. Noored olid 1908. aastal tutvunud Kuressaare kuurordis. Kuna mõlemad olid kunstnikuhingega loovnatuurid (Georg von Brehmerist said hiljem skulptor), siis lõid tunded nende vahel kohe särisema.
Peterburis tunti Brehmereid rikaste inimestena. Neile kuulus linnasüdames kondiitriäri nimega Berain, mis oli nimetatud Brehmerite prantslannast ema järgi. Vennad Aleksander, Georg ja Nikolai olid kõik Semjonovski polgu ohvitserid.
Zinaida ja Georg abiellusid 1918. aastal. Samasse aastasse jäi ka naise konservatooriumi lõpetamine.
Vintsutused revolutsioonijärgsel Venemaal
1918. raskel näljaajal laulis Zinaida Petrogradi töölistele ja sai honorari asemel leiba, tangaineid ja seepi. Kui ühel kingseppadele antud kontserdil kuulajad märkasid lauljatari lagunenud jalanõusid, siis tegid nad talle tänutäheks uued kingad. Juba tol ajal kiitsid muusikaasjatundjad mitte ainult tema «hõbedast ööbikuhäält», vaid ka hingestatud sarmi ja erakordset tehnikat.
1919 sai Jurjevskajast Maria ooperiteatri solist, kus ta sai kaks aastat laulda koos Fjodor Šaljapiniga. Talle anti lüürilis-romantiliste sopranite juhtrolle «Jevgeni Oneginis», «Padaemandas», «Sadkos», «Faustis» jm, sest ta oli ka suurepärane näitleja.