/nginx/o/2016/11/10/6060237t1ha3a0.jpg)
Kui kontoris laua taga konutades kipub selg väsima või sõrmed krampi tõmbuma, siis kuidas on võimalik, et sundasendis istuvad viiuldajad suudavad vasakut kätt hoida ülespidi asendis ja veel üpris võika nurga all terve tööpäeva?
Kui kontoris laua taga konutades kipub selg väsima või sõrmed krampi tõmbuma, siis kuidas on võimalik, et sundasendis istuvad viiuldajad suudavad vasakut kätt hoida ülespidi asendis ja veel üpris võika nurga all terve tööpäeva?
Esimest korda 1966. aastal nüüdse ERSO ridades üles astunud viiuldaja Imbi-Malle Kuusi sõnul peab viiulit olema vaba ja mugav mängida. «Nagunii on käsi ju kogu aeg üleval, ja kuna sõrmed peavad sõrmlaual liikuma, siis on käelaba veel pööratud. See on kõige ohtlikum,» ütleb Kuus. «Mul oli Otsa-koolis õpilasi Narvast, Jõhvist, Jõgevalt, nad olid kehva ettevalmistusega – niisugused pinges ja kõverikud. Hakkasin neid siis ümber õpetama, et nad mängiksid loomulikult ja ilma lihaspingeteta. Selle käigus õppisin ka iseennast jälgima.»