Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Tanel Veenre Hispaania isikunäitus mõtestab inimhingi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Dagmar Lamp
Copy
Tanel Veenre
Tanel Veenre Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tunnustatud ehtekunstnik Tanel Veenre avas Valencias Gonzalez Marti keraamikamuuseumis isikunäituse «El Nombre De La Rosa» / «Roosi nimi».

Näitus on osa rahvusvahelise ehtesündmuse Melting Point 2016 programmist ja on avatud veel ligi kuu aega, 22. maini. Näituse nimi on austusavaldus Umberto Eco samanimelisele romaanile.

«Näituse dominandiks on värske seeria graveeritud raamatuid, mis mõtestavad sõna ja füüsilise maailma vahekordi,» selgitab Tanel Veenre. «Sealt ka mõte avaldada austust Euroopa kultuuriruumi ühele silmapaistvamale loojale ja tema müstilisele romaanile, kus kõik niidid viivad läbi kloostri raamatukogu lõpuks ikka inimhingedesse.»

Näitusel on välja pandud Tanel Veenre 36 ehet ja kaks regaaliat, mis astuvad ainulaadsesse ruumilisse dialoogi muuseumiks ümberkohandatud kunagise palee teise korruse saalistiku dekoreeritud antusega – perekonna palvelast magamistoani. Pooled töödest on valminud viimase aasta sees, ülejäänute osas sai valikukriteeriumiks nende avatus tõlgendustele just sellises tugeva ajalooga keskkonnas.

15. sajandil markii de Dos Aguas («kahe vee» markii) elupaigaks ehitatud palee on hilisemate ümberehitustega saanud tõeliseks eklektika pärliks, segades barokki, rokokood, neoklassitsismi ja orientalismi. Täna on Gonzalez Marti keraamikamuuseum ühtlasi ka Valencia kõige enam külastatud muuseum. Tanel Veenre näitust toetab Eesti Kultuurkapital.

Tagasi üles