Facebooki kasutades langetame me pidevalt otsuseid selle kohta, mida teistele näidata ja mida varjata. Me teeme seda vaid selleks, et luua endast teistele mingisugune kujutluspilt ning me ei mõtle hetkekski sellele, et online-mina võib peegeldada seda, millised me oleme igapäevaelus, kirjutab Elite Daily.
Hiljuti ajakirjas Journal of Personality of Individual Differences avaldatud uuringus üritasid teadlased kindlaks teha, mida paljastab inimese kohta see, kas ta lisab sotsiaalmeediasse foto oma äsja sündinud lapsest või mõnes ajakirjas avaldatud lugejakirjast.
Teadlased Tara Marshall, Katharina Lefringhausen ja Nelli Ferenczi uurisid, kas ja kuidas mõjutavad inimese Facebooki postitusi tema enesehinnang, eneseimetlus ja olulisemad isikuomadused (neurootilisus, ekstravertsus, avatus uutele kogemustele, meelepärasus ja teadlikkus). Samuti uuriti erinevate postituste eesmärki: kas inimene soovis teiste heakskiitu, tahtis end väljendada, suhelda või teistega sidet luua ning infot jagada.
Esiteks tuvastasid teadlased kõige enam levinud kategooriad, millest inimestele meeldib Facebooki postitada: sotsiaalsed tegevused ja igapäevaelu (mõni naljakas seik nende elust, igapäevased tegemised, sotsiaalsed sündmused, lemmikloomad, sportimine); intellektuaalsed mõtted (arvamus poliitika või maailmas toimuva kohta, teadus); saavutused (eesmärkide saavutamine, loominguline väljendus, kõik, mis on seotud töö või kooliga); toitumine ja treening; lapsed ja tunded kallima vastu.
Seejärel andsid teadlased 555 Facebooki kasutajale (59 protsenti olid naised ja 41 protsenti mehed) testid, millega tehti kindlaks, kui kõrge on inimese enesehinnang ja eneseimetlus ning kui neurootiline, ekstravertne, avatud, meelepärane ja teadlik ta on. Vastajatel paluti märkida, kui sageli nad Facebooki kasutavad, kui paljudele teistele kasutajatele nende postitused keskmiselt meeldivad (mitu kommentaari ja «meeldimist» postitus sai) ja kui tihti postitavad nad mõnel eelpool mainitud teemal.