Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Sotsiaalmeedia paneb naisi oma keha vihkama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Kuigi piitspeenikesi kuulsusi on palju süüdistatud selles, et nad on noortele naistele ebatervislikuks eeskujuks, tuleb nüüd välja, et sotsiaalmeedia mõjutab sootuks enam seda, kuidas me suhtume oma kehadesse.

Hiljuti läbi viidud küsitlus näitas, et 54 protsenti 19-40-aastastest naistest pole oma kehadega rahul ja 80 protsenti sõnas, et ainuüksi peeglisse vaatamine muudab nende tuju halvaks, vahendab StyleCaster.

Küsitluses osales 1000 naist ja 64 protsenti neist lausus, et teiste naiste fotode vaatamine Facebookis ja Instagramis tekitab neis negatiivseid tundeid oma figuuri suhtes. Küsitluse läbi viinud veebilehe peatoimetaja Cindi Leive ütles, et mida rohkem veedab naine aega sotsiaalmeedias, seda negatiivsemalt suhtub ta oma kehasse.

Põhjus, miks sotsiaalmeedia mõjutab meie kehakuvandit rohkem kui fotod kuulsustest, on tõenäoliselt see, et kõik teavad, et kuulsustel on palju abilisi, tänu kellele näevad tuntud naised laitmatud välja. «Sotsiaalmeedias näeme aga fotosid oma sõbrannadest või naabritest ja mõtleme, et kui nemad saavad nii head välja näha, siis peaksime sama suutma ka meie,» lausu Leive.

Kui rääkida veel sellest, kuidas sotsiaalmeedia meid mõjutab, sõnas Leive, et keskmine naine tahab praegusel ajal võimalikult palju teistele meeldida. «Ka need naised, kes on midagi saavutanud ja teavad, et ei peaks teiste arvamusest hoolima, tahavad, et sõpradele meeldiksid nende fotod sotsiaalmeedias. Instagramis ja Facebookis toimub ju pidevalt enese võrdlemine teistega,» ütles ta.

Küsitluse käigus tuli välja, et regulaarselt trenniga tegelevad naised olid oma kehaga rohkem rahul, seega soovitas Leive ka ülejäänud naistel aktiivsemalt elada. Ja loomulikult tuleks piirata oma sotsiaalmeedias veedetavat aega ja küsida endalt: «Kas sotsiaalmeediast välja logides muutub mu enesetunne halvemaks või hoopis paremaks?»

Tagasi üles