Kaalueelis on oluline. Mootorrattal on kergemat koormat kergem vedada. Ratas, millega sõidan, kaalub 180 kilo. Vahe on sirge peal kohe näha, kas rattal on 50 või 100 kilo. Muid eeliseid vist ei ole. Sõltub naisest, mis omadused tal veel on.
Selleks, et üleüldse hästi sõita, peab olema suur tahe, palju aega ja raha, sest see sport nõuab väga palju ressursse. Eriti hea, kui lisandub anne. Kui on olemas mõlemad – anne ja võimalused –, siis võid sõita väga kiiresti.
Kuidas ennast tsiklisõidu jaoks vormis hoiad?
Minu sport on body pump. See on hästi intensiivne ja suurte raskustega, treenib lihast ja vastupidavust.
Miks sadulas seda vaja on?
Toonust vajad, et ennast mootorrattal hoida. Kui hakkad kahesaja pealt pidurdama, on vaja jõudu. Kogu kere lihaskond peab olema tugev, et ennast kinni hoida. Väga olulised on jalalihased, sest enamiku sõiduajast oled jalgadel.
Minule ei sobi jooksmine, sõuda ega ka rattaga sõita ma eriti ei saa. Nii kui hakkan midagi sellist tegema, on mul pulss kohe väga kõrgel ja hing paelaga kaelas. Igaühele oma. Paljud teevad spinningut. Aga minu arust on just tüdrukule oluline, et lihased oleksid ka treenitud.
Millised on su eesmärgid sel hooajal?
Sõita ainult Eesti meistrivõistluste etapid Pärnus. Ütlesin eelmisel aastal välja, et sõidan nüüd ainult enda jaoks ja tahan ainult iseendaga võistelda. Eesmärk on oma ringiaega parandada, mitte selle spordiga väga kaugele jõuda. Minu jaoks ei ole see kunagi olnud sport, vaid hobi, mis käib kõikide teiste asjade kõrvalt. Tore on seda teha, aga ma ei pea seda nii tähtsaks, et ainult selle nimel elada.
Eesti mõttes oled sa sõitjana ainulaadne praegugi.
Jah. Ma olen sõitnud nii kaua ja mulle meeldib, et olen saanud olla esimene ja nii pikalt ainuke. Kui sõidan edasi ka ainult enda jaoks, siis püüan ikkagi sõita nii hästi kui võimalik. Ma ei suuda nautida olukorda, kus ma ei anna endast maksimumi.