11 väikest muudatust elus, mis toovad palju rõõmu

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Selleks, et rõõmu tunda, ei pea tingimata midagi suurt ette võtma. Elustiiliekspert ja raamatuautor Christine Hassler jagab portaalis Women's Health Magazine nõuandeid, kuidas väikeste muudatuste abil oma ellu rohkem õnne ja rõõmu tuua.

1. Maga rohkem. Hassleri sõnul on see kõige lihtsam ja samas kõige olulisem muutus, mida oma õnne nimel teha. Kui oled väsinud, toodab keha rohkem kortisooli, mis tekitab stressi. Kui sa tavaliselt magad 6-7 tundi, siis proovi ühel ööl magada 8 tundi.

2. Kallista. See võib kõlada imelikult, aga kallistamist ei hinnata meie kultuuris piisavalt kõrgelt. Füüsiline puudutus tekitab koheselt parema enesetunde. Hassler soovitab vähemalt korra päevas kedagi kallistada. Kui oled vallaline, kallista sõbrannasid. Kui oled suhtes, kallista oma partnerit. Tee seda hommikul esimese asjana, see annab päevale kohe helgema tooni.

3. Kirjuta tänukirju. Tänutunne muudab üleüldiselt enesetunde paremaks. Kirjuta tänukiri näiteks sõbrannale, kes on aastaid sinu kõrval seisnud. Või koosta näiteks nimekiri asjadest, mis päeva jooksul juhtusid ja mille eest sa tänulik oled.

4. Hoidu telefonist. Mida vähem aega sa oma telefoni või muu elektroonilise vidinaga veedad, seda nooremana ja värskemana end tunned. Proovi iga päev vähemalt tund aega veeta nii, et sa ei kontrolli oma telefoni ega näpi tahvelarvutit.

5. Tee endale komplimente. Sa tead ise ka, et oled enda vastu liiga kriitiline. Me kõik oleme. Aga kui sa kohtled end nii nagu oma sõpru, siis muutud sa kohe palju õnnelikumaks. Tee endale kompliment, kui soeng tuli kenasti välja või kui tööl õnnestus mõni projekt eriti hästi.

6. Mine tantsutrenni. Väga hea, kui käid regulaarselt jooksmas või teed jõusaalis trenni. Aga trenn, kus sa pead pidevalt ringi liikuma või tantsima, aitab kehal veel paremini energiat kulutada ja pärast trenni lõppu oled sa rahulikum.

7. Pane kalendrisse kirja aeg «mitte millegi» tegemiseks. Jäta igasse päeva endale mingi ajavahemik, mil sul pole ühtki plaani. Olgu see 30 minutit või lausa mitu tundi. Kasuta seda aega, et teha neid asju, mis sulle meeldivad. Sel viisil väheneb stressi ja suureneb rahulolu ning õnnetunne.

8. Vali personaalne tunnusmeloodia. Vali igal nädalal üks laul, mille sõnum mõjub sulle inspireerivalt ja mis tekitab sinus hea tunde. Kuula seda laulu hommikul tööle minnes. Hassleri sõnul aitab laulu üha uuesti kuulamine paremini selle sõnumit mõista ja end sellega seostada.

9. Joo rohkem vett. See nõuanne jõuab tavaliselt kõikidesse nimekirjadesse, mis on seotud õnnetunde tõstmisega. Aga sel on ka kindel põhjus - nimelt vee joomine tõepoolest aitab! Vesi aitab kehal paremini toimida ja puhastab ka mõtteid.

10. Kontrolli regulaarselt oma pangakonto seisu. Raha tekitab enamikule inimestest stressi. Aga kui hoiad oma rahaasjadel silma peal, siis suureneb kontrollitunne ja sa ei pea pidevalt poes muretsema, kas kaardimakse läheb läbi või mitte.

11. Mine vähemalt korra nädalas sõbrannadega välja. Uuringud on näidanud, et heade sündmuste ootamine muudab meid õnnelikumaks. Seega saada sõbrannadele e-kiri või sõnum ja planeerige reedeks midagi põnevat. 

Tagasi üles