Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Kindel unerutiin parandab tüdrukute õppimisvõimet, kuid poisse eriti ei mõjuta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Naine
Copy
Artikli foto
Foto: Phovoir/ScanPix

Doktor Yvonne Kelly Londoni kolledžist viis läbi uurimuse, mis näitas, et tüdrukutele tulevad regulaarsed magamisajad kasuks, kuid poisse ebaregulaarsed uneharjumused eriti ei mõjuta.

Kelly lähtus sellest, et mitmed uuringud on vaadelnud seoseid täiskasvanute magamisharjumuste ja kognitiivse võimekuse vahel, kuid üllatavalt ei une mõju laste puhul uuritud, kirjutab The Economist.
Kokku osales uuringus 11 178 last, kes olid sündinud 2000. aasta septembri ja 2002. aasta jaanuari vahel.

Uuringu läbiviijad kohtusid lastega neljal korral: kui lapsed olid saanud 9-kuuseks, 3-aastaseks, 5-aastaseks ja 7-aastaseks. Lisaks sellele, milline oli laste magamamineku rutiin või kui karmilt sellest kinni peeti, jälgiti ka perekonna harjumusi, majandusliku seisu ja muidu detaile. Näiteks, kas lastele loeti enne magamaminekut või, kas toas, kus laps magas, oli ka televiisor ja kas laps vaatas seda enne magamaminekut.

Alates 3-aastaseks saamisest, paluti neil lastel teha teste, et määrata nende IQ. Nagu täiskasvanutelgi, määrati IQ keskmiseks väärtuseks 100. Avastati, et enamikel juhtudel ei mõjutanud magamisrutiin tulemusi, kuid oli üks erand. Need 7-aastased tüdrukud, kes läksid magama kindlatel kellaaegadel, said testi tulemuseks 8-9 punkti rohkem, kui need tüdrukud, kelle uinumise kellaajad polnud regulaarsed.

On huvitav, et uinumise ebaregulaarsus muutis testiste tulemused keskmiselt kuus punkti madalamaks vaid 3-aastaselt. Edaspidi vahe kadus ja poisid said ühtlaseid tulemusi hoolimata magamisharjumustest.

Kelly jaoks on selline tulemus üllatav ja hetkel pole tal pakkuda ka selgitust. Kindel on see, et teema vajab uurimise põhjalikumat jätkamist.

Tagasi üles