Ja milles sinu boheemlaslik loomus avaldub?
Ma võin südamerahus terve päeva mitte midagi tehes lihtsalt uimerdada ja mõtiskleda, võtta argipäeva hommikul pitsi konjakit. See ei tähenda, et ma pärast veidi südametunnistuse piinades ei vaevleks, et ma pole päev otsa midagi teinud. Mõned päevad ongi seetõttu väga pingelised, et tegemata jäänud asjad tuleb ära teha.
Kohustusi on sul ka näiteks oma üliõpilaste ees, õpetad Eesti Kunstiakadeemia üliõpilastele just seda, millest me äsja rääkisime – kompositsiooni.
Jah, ma olen korraline õppejõud ja annan paari kuu jooksul esimese kursuse üliõpilastele kompositsiooniõpetust. Mulle väga meeldib see töö!
Sa pole mõelnud, et pühendad end üldse rohkem õppejõu- või õpetajatööle, pole ju saladus, et kunstnikuna ära elada on väga keeruline.
Olen küll, kuid «ruumi» pole – ka nende kohtade peale on väga tihe rebimine ja see pole niisama lihtne. EKA puhul on samuti mahud väiksed ja ka õppejõudude ridu kärbitakse. Mul on kuri kahtlus ja ma kardan (lootes muidugi, et seda ei juhtu), et nüüd, mil akadeemial pole oma maja, võib tema iseseisev eksistents üldse löögi alla sattuda.
Kunstniku enda eksistents on veelgi õrnem ja haavatavam. Kuidas sa ära elad?
Eks ma osalen kogu aeg mingitel konkurssidel ja pakun oma töid. Nii näiteks õnnestus mul olla nende 500 kunstniku seas, kes osalesid 2012. aasta Londoni olümpiamängude kunstiprogrammis. Sama aasta alguses, kui olin just parasjagu üsna murelik oma elu suhtes, sain korraga Itaaliast mingilt kuraatorilt e-kirja, kus ta kutsus mind selles projektis osalema. Saatsin sinna 150 × 150 cm õlimaali, mis kujutas üht minu reisil sündinud visandi teostust ning see võeti vastu. Kuna Hiina kui eelmiste olümpiamängude võõrustaja oli seda projekti rahastanud, ostis Hiina kultuuriministeerium kõik tööd ära ja pidi nende jaoks ehitama Pekingisse ekstra uue muuseumihoone.