Eesti veebilehtedel võib kohata kaalulangetustablettide Caralluma bännereid, mille reklaamikampaania näeb üsna küsitav välja, kirjutab naistemaailm.ee.
Internetis reklaamitav toidulisand Caralluma tekitab kahtlusi
Veebibännerile klikkides suunatakse lugeja kahtlasele saidile, mis näeb esmapilgul välja kui mõne välismaise ajakirja eestikeelne veebisait (vaata SIIT), kuid lähemalt tutvudes on näha, et paremal menüüs Caralluma kvaliteetsust tõestama pidavad videod on tegelikult pildifailid, mida ei saagi avada.
Usaldatavuse tõstmiseks on lehel kasutatud tuntud uudisteagentuuride ja –kanalite logosid, mis samuti ei avane ning lisaks on lehel igavesti kestev sooduspakkumine, millel on iga päev kirjas, et see lõppeb «täna». Tegemist on rahvusvahelise äriga, mille eestikeelsel lehel on suure kaalulangetuse läbinud keegi Jaanika, kuid Ungari samasugusel lehel on sama pildiga selleks hoopis naine nimega Vali, Laurast on saanud Mariann, Monikast Viktoria ja nõnda edasi.
Tarbijakaitse tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski selgitusel on kõnealune teema tuttav ka tarbijakaitseametile - nimelt on tegemist e-kauplusega, mille tegevust korraldab USAs registreeritud ettevõtte ja seetõttu puuduvad ametil võimalused veebikaupluse osas järelevalve teostamiseks.
Küll on aga tarbijakatse Turetski kinnitusel juhtinud reklaamimüüjate tähelepanu sellele, et bänner sisaldab viiteid kehakaalu vähenemise kiirusele ja määrale, kuid see ei ole kooskõlas kehtiva seadusandlusega ning bännerilt edasilingitav veebileht sisaldab tarbijale eksitavat ning kontrollimatut teavet. Lisaks on saadetud päring seoses toidulisandite nõuetekohase koostisega veterinaar- ja toiduametile, mille vastus veel tarbijakatisesse jõudnud ei ole.