Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Uuring: naised ostavad majanduslanguse ajal rohkem ilutooteid?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerti Kulper
Copy
Pilt on illustratiivne
Pilt on illustratiivne Foto: SCANPIX

Uus uuring väidab, et naised ostavad rohkem ilutooteid siis, kui majanduses on rasked ajad.

Majanduslangus mõjutab inimesi ikka veel neli aastat pärast selle algust ja selle tulemusel oleme muutnud seda, kuidas ostleme, raha kulutame ja kogume, kirjutab YourTango. Kuid lisaks sellele, et meeleheitlikud ajad muudavad meid rahahimuliseks, kas on võimalik, et majandusraskused panevad meid ka rohkem suhteid igatsema?

Uus vastuoluline uuring pealkirjaga «Ilu lisamine majanduslanguse ajal: kohtingud, kulutamine ja huulepulga efekt» väidab, et majandusraskused «tõstavad järjepidevalt naiste soovi toodete järgi, mis suurendavad nende veetlust vastassugupoole jaoks».

Põhimõtteliselt on uuringu mõte see, et naised soetavad ilutooteid, et mehi ligi tõmmata ja sel viisil majanduslikku kindlustatust leida.

Kuna uuringus küsitleti vaid tudengeid, pole uuringu tulemused eriti usaldusväärsed.

Julie A. Nelson Massachusettsi ülikoolist selgitas, et selline uuring vaatleb vaid väikest demograafilist gruppi. «Pole selge, kas vanemad naised, abielus naised, lesbid või naised teistsuguse kultuuritausta ja haridusega jagaksid seda nn naiste psühholoogiat,» selgitas ta. «Uuring süvendab naisi puudutavat stereotüüpi, mille järgi on naiste ainus eesmärk meestele meeldida.»

Tagasi üles