Kui vanematele lugejatele mõeldud kirjandusnimekirjades on ülekaalus eelistatud meeskirjanike teoseid, siis lastele ja teismelistele kirjutatud teoste maailma juhivad naised.
Miks domineerivad lastele ja teismelistele mõeldud kirjandusmaailmas naised?
Põhjus võib peituda selles, et seda tüüpi kirjandust ei peeta prestiižseks. Võiks ju arvata, et see on muutumas, sest teatud teismelistele mõeldud raamatusarjad on kogunud tohutut menu, kirjutab Salon.com.
Mõelge näiteks «Harry Potteri», «Videviku» või «Näljamängude» seeriatele, need kõik pärinevad naiskirjanike sulest. Kõiki kolme on saatnud tohutu populaarsus, ilmselt suuresti tänu filmidele, mis nende ainetel on tehtud.
Kahjuks pole prestiiži võimalik mõõta, sellest rääkides poevad pigem vestlusse sõnad «kirjandus», «suur» ja «tõsine». Lastele ja teismelistele mõeldud kirjandust ei peeta ilmselt piisavalt tõsiseks, et meeskirjanikud end sellesse pühendaks.
Samamoodi tähtsaks peetakse seda, kuidas kirjanikust räägitakse. Kas noored fantaasiaromaanide austajad kipuvad oma lemmikautoreid tsiteerima? Kas nende autorite teoste pealkirjad ilutsevad tihti parimate raamatute nimekirjades? Kas teised autorid jäävad imestusest vait, kui lastekirjanik ruumi siseneb?
See kõik võib tunduda tobe, kuid leidub palju kirjanikke, kelle jaoks see on oluline. Need, kes oma fantaasiasarjadega korralikke summasid teenivad, peavad tõdema, et iga kord, kui nende populaarsus tõuseb, siis nende prestiiž kirjandusmaailmas langeb.
Kui su teose sihtpublikuks on lapsed, siis saad endale ilmselt kõige pühendunumad ja entusiastlikumad lugejad maailmas, kuid samas pead tõdema, et Pulitzeri või Nobeli preemiad sinuni ei jõua.