«Mu tütar tahab päev läbi Simse mängida. Ta võib tundide kaupa oma toas arvuti taga istuda ja ma pean talle meelde tuletama, et ta tuleks alla sööma. Kõik oli korras, kui ta oli noorem, aga nüüd on ta kolmteist aastat vana ja midagi on valesti.»
«Ma ei suuda kõiki oma poja tegevusi enam isegi hallata. Mulle tundub, et olen kõigest ta autojuht. Telefon pidevalt heliseb – ta nagu tunneks kõiki õpilasi ja kõik tahavad ta sõbrad olla.»
Kaks erinevat last. Kaks erinevat olukorda. Need stsenaariumid võivad olla sulle tuttavad. Vanemad soovivad ikka, et nende lapsed meeldiksid teistele. Me tahame, et neid kutsutaks külla ja sünnipäevadele. Seega oled ilmselt juba juurelnud selle üle, et miks mõni laps on teistest palju populaarsem.
Populaarne laps on sotsiaalselt pädev. Mida see tähendab? Nimelt on vestlusoskus väga keerukas protsess, milles nii rääkija kui kuulaja peavad kasutama oma verbaalseid oskusi sama hästi kui sotsiaalse mõtlemise oskusi. Sotsiaalne mõtlemine on oskuste kogum, mille abil me tõlgendame mitteverbaalseid suhtlusvorme nagu näoilmed, et mõista vestluskaaslase tuju ja vestluse perspektiivi. See on võime kohanduda teise mõtetega, et formuleerida kiiresti neile vastavalt enda mõtted ja sobiv keelekasutus.
Populaarseid lapsi nähakse sõbralike, tundlike, abivalmite, tähelepanelike, hoolivate ja lõbusatena. Sotsiaalselt pädeval lapsel on alljärgnevad tunnused.