Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Naised armastavad keeli, aga mitte arvutikeelt?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerti Kulper
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Uuringud on näidanud, et aju jaoks pole vahet, kas tegemist on arvutikeele või võõrkeele õppimisega. Naistele meeldib keeli õppida, kuid miks on arvutitega seotud erialadel õrnema soo esindajad vähemuses?

Naised, kes peavad programmeerimist liialt keeruliseks, ei peaks süüdistama oma aju, kui nad sellest aru ei saa. Vähemalt mitte neid ajuosasid, mida on tarvis PHP ja JavaScriptiga töötamiseks, kirjutab Forbes.

Ajakirja Scientific American reporter Nikhil Swaminthan uuris bioloogilisi põhjuseid, miks meestel ja naistel läheb keeleõpe erinevalt.

Erinevate katsete tulemused näitasid, et lingvistiliste ülesannete täitmisel näitas tüdrukute aju suurt aktiivsust nendes piirkondades, mis olid otseselt seotud keele kodeerimisega. See piirkond tegeleb ka abstraktse informatsiooni kodeerimisega.

Poiste ajuaktiivsus sõltus sellest, kuidas sõna neile esitleti. Kui sõna esitati suuliselt, aktiveerus ajus kuulamisega seotud piirkond; kui sõna esines kirjalikult, esines aktiivsust poiste nägemisega seotud ajupiirkondades.

Need tulemused näitasid, et naistel on oskus manipuleerida ja dekodeerida abstraktset informatsiooni nagu seda on keel. See teadmine peaks andma enesekindlust neile õrnema soo esindajatele, kes on huvitatud arvutikeele õppimisest.

Aprillis New Yorki Times'is ilmunud artiklis oli kirjas, et USAs on IT kolledžit lõpetavate naiste osakaal langenud 22 protsendini võrreldes 37 protsendiga 1985. aastal.

Naiste osakaal keeleõppega seotud aladel on äärmiselt suur, kaasa arvatud ka iidsete keelte õppes, mida tänapäeval enam ei räägitagi.

Ameerika viipekeele alal tehtud uuringud on tõestanud, et keel on keel, olenemata sellest, kuidas seda vahendatakse. Seega ainuke põhjus, miks naised arvutitega seotud erialadest eemale hoiavad, on seotud väärarusaamaga, et tehnoloogia on meeste ala.

Võib-olla kui kodeerimine ja programmeerimine oleks ülikoolis võõrkeelte õppekavade all, julgeks suurem hulk noori naisi neid aineid võtta ja hiljem tehnoloogia alal karjääri teha.

Märksõnad

Tagasi üles