Supermodell Iman jäi endale kindlaks ja hakkas kosmeetikat tootma, kuigi edasimüüjad hoiatasid teda, et tumedanahalised naised jumestuskreemi ei kasuta.
Trotslik Iman lõi iluimpeeriumi skeptikutest hoolimata
Skeptikute kommentaaridest hoolimata keskendus Iman sellise kosmeetika tootmisele, mis on mõeldud eelkõige tumedanahalistele naistele, vahendab Daily Mail. Nüüdseks on 56-aastase mustanahalise naise kosmeetikaettevõte väärt umbes 20 miljonit eurot.
Kui Iman tegeles modellindusega, siis pidid meigikunstnikud tema erilise naha pärast erinevaid jumestuskreeme omavahel kokku segama, et talle sobilikku tooni saada. Seejärel alustas ta 1994. aastal oma kosmeetika müümisega.
Esialgu oli tema tooteid valmis müüma vaid JCPenney. 2004. aastal sõlmis ta lepingu Procter & Gamble’iga, et siseneda massiturule, kuid teised jaemüüjad suhtusid mustanahalistele mõeldud kosmeetikasse väga skeptiliselt.
«Ma ei saanud aru sellest, et kui neil on justkui 1000 ust, siis miks on neist vaid 200 värvilistele naistele,» ütles Iman. Esialgu hoiti tema tooteid poodides taga nurkadest, kus need ei hakanud klientidele silma.
«See ei läinud mitte. Nad tahtsid suruda mu tooteid taha nurka, mida nad pidasid «etniliseks sektsiooniks». Ma olin täiesti selle vastu,» selgitas ettevõtjast supermodell.
Kuigi tema kosmeetika müük tõusis hüppeliselt, olid edasimüüjad jätkuvalt väga ettevaatlikud ja skeptilised ning võtsid esialgu proovimiseks müüki vaid väikese koguse tumedanahalistele naistele mõeldud kosmeetikat.
Iman Cosmetics müüb erinevaid tooteid nagu lainer, huulepulk ja ripsmetušš, kuid jumestuskreem on vaieldamatult kõige populaarsem toode, mis hõlmab 75 protsenti kogu müügist.