Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Tanel Veenre: ERKI Moeshow rabas keskmisest kõrgema tasemega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
ERKI Moeshow 2012, I. pool. Antalis 20 esitleb - Ideevorm - PABER, EKA AA moedisain I, EKA moedisain I, ERAMUSe vahetusõpilased (Juhendaja Marit Illison)
ERKI Moeshow 2012, I. pool. Antalis 20 esitleb - Ideevorm - PABER, EKA AA moedisain I, EKA moedisain I, ERAMUSe vahetusõpilased (Juhendaja Marit Illison) Foto: Jelena Rudi

Ehtekunstnik Tanel Veenre märkis laupäeval toimunud ERKI Moeshow juubelietendusest rääkides, et tase oli tänavu keskmisest kõrgem ning umbes 5-6 kollektsiooni rabasid oma küpsusega.

«Eks see näitab ka tänast seisu, kus Supernoova konkurssi ei ole enam kõrval - varem tõmbas see lihtsalt koore noorte tegijate kollektsioonidest,» lisas Veenre.

Samas avaldas mees lootust, et ERKI Moeshow saab üha enam proovijooksu rajaks Tallinna moenädalale - mõõduvõtmisele meie moeparemikuga. Ning tõdes, et tal on superhea meel Liina-Mai Püüa üle, kes tänu Absoluti ja Tallinn Fashion Week`i stipendiumile saab esitleda oma värsket kollektsiooni sügisesel moenädalal.

«Liina-Mai Püüa (pildid 75-78)  lõi meid pahviks väga intelligentse ja tundliku nägemusega ajaloolistest kleitidest. See ei nõretanud pateetilisest libadraamast, vaid oli mõnusalt cool kuni detaideni. Ootan Püüa uut kollektsiooni põnevusega ja olen õnnelik, et saan mentorina anda ka oma panuse selle kollektsiooni sündi,» märkis Veenre.

Lisaks torkas nahakunstnikule silma EKA nahaosakonna kõrge tase. «Juba teist aastat rokkisid laval väga erinevad ja põnevad jalanõud ning kotid,» tõdes ta.  (vaata pilte 48-52)

Positiivselt üllatasid Veenret ka Marit Ilisoni juhendatud paberist ideevormid (vaata pilte 1-11), mis olid uhkeks avaakordiks show`le. «Edasi tulid kohe küpsed Triin Loosaare (pildid 12-15) ja Taavi Turki (pildid 16-32) kollektsioonid. Esimese poole tugevaimaks pean ma Laivi Suurvälja musta ja kergelt industriaalset kollektsiooni (pildid 33-36)».

Omaette tase oli Veenre sõnul ka slovaki looja Miroslava Horka meestemood - hea segu draamast ja trendist (pildid 37-47).

Teine poolaeg tõi taas mitu head tervikut, näiteks Anu Raadi (pildid 58-66) ja Hanna Haringu (pildid 67-74) loodu.

«Kuid kaks lõputakti - võin anda pea, et Vera Lustina ja Dmitri Knut(pildid 79-92) ning Hans Schwarzi (pildid 93-97) nime kuuleme me lähima dekaadi sees üha valjemini. Mõlemas oli uljast ambitsiooni ja teadlikkust, mida tähendab lahe ja originaalne.»

Veenre lisas veel, et ERKI show ei oleks päris see, mis ta on, ilma uhke šokiteatrita. Sel korral hoidsid lippu kõrgel Postinstrumentum ja Viimane Roomlane, kes pakkusid oma etteastega publikut vaheajale saates segu dionüüslikust ja tehnitsistlikust, laval voolas vein ja vedelesid kanakoivad (pildid 53-57).
 

Tagasi üles