Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Muusikalised tegelusringid on beebidele väga arendavad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Linda Pärn
Copy
Beebi kõrinaga.
Beebi kõrinaga. Foto: SCANPIX

Kanada teadlaste uuringust selgus, et muusikatunnid mõjuvad väga arendavalt lapsele juba enne rääkima õppimist – nad on ladusamad suhtlejad, nende aju ilmutab muusikat kuuldes keerulisemaid reaktsioone ning nad ka naeratavad rohkem.

Varem on teadlaste sõnul uuritud seda, kuidas muusika arendab vanemaid lapsi, kuid nüüdsed avastused kinnitasid, et juba aastase lapse aju on muusikale väga vastuvõtlik, vahendab teadus.err.ee.

Uuringus osalenud lastega viidi läbi kahte tüüpi muusikatunde – ühes õppisid lapsed ise löökpillidega muusikat tegema ja laulma ning teises mängisid lapsed oma vanematega lastelaulude taustal.

Enne muusikatunde olid kõikide laste sotsiaalsed oskused samal tasemel ning selgus, et interaktiivses muusikatunnis osalenud lapsed, kes õppisid laulmist ja pillide mängimist, näitasid varem üles suuremat tundlikkust muusika helikõrguste muutuste osas, nad reageerisid muusikale varem ja tugevamalt ning ka nende aju reageeris muusikale erinevalt kui neil, kes kuulasid muusikat passiivselt.

Mõlema grupi liikmed kuulsid tunnis ja kodus võrdsel määral muusikat, aga interaktiivses tunnis osalenud lastel arenesid kiiremini ka suhtlusoskused: nad viipasid asjadele, mida soovisid ja hakkasid varem lehvitama; naeratasid rohkem, pahandasid vähem ning olid ärritudes kergemini lohutatavad.
 

Tagasi üles