Mis seal salata, ma pole tõepoolest kohanud kunagi varem taolist a-la-carte riigiasutust. Selle paindlikkus on tähelepanuväärne. Nad laenavad sulle pliiatsi, kuid värvida võib oma maitse järgi ise. Tseremoonia võibki olla just nii väike: 3 inimest 300 külalise asemel ei kaota selle sügavaimat tähendust.
Olime Agega õnnelikud, et meil oli võimalus just Õnnepalees abielluda: võisime oma pulmapäeva kujundada omaenese üliminimalistliku nägemuse järgi. Vaatamata olematutele külalistele ning meie tavalisele riietusele, sammusime, pisitütar süles, altari ette professionaalse pianisti mängitud Mendelssohni pulmamarsi saatel.
(Jah, me valisime neljapäevapaketi)
Õnnepalee kõlab ikkagi minu jaoks liiga hiinapäraselt. Ei, miskit pole ju otseselt valesti, kuid tegu on ehk liialt optimistliku nimega. Kas pole mitte tõsi, et Pärnu maantee 67 on ka Tallinna lahutuste meka? Veelgi kurvem on mõelda neile linnaelanikele, kes lähevad sinna oma lähedase surmast teatama.
Teemale selle nurga alt lähenedes — kuidas me küll saame veel Õnnepaleest rääkida? Kas kujutate ette petetud abikaasat taksojuhile ütlemas: «Õnnepalee juurde, palun»? Või leske seal oma armastatut leinamas? No kuulge, see ei sobi teps mitte.
Kui te mu tagasihoidlikku soovitust kuulda soovite, siis kõlaks Lootusepalee hoopis paremini. See tooks silme ette ilusa lootoseõie...Kuid jätkem floora ning seos budismiga. Rohkem kui õnn, on just lootusekiir — palju lootusekiiri, miljon lootusekiirt — see, mis meid elus edasi liikuma paneb.
See mitte ainult ei anna meile elujõudu, vaid kehtib kõigi inimeste jaoks olenemata nende olukorrast. Mõned nimetavad seda ka unistuseks.
Valik João Lopes Marquesi varasemaid arvamuslugusid on koondatud kogumikesse «Minu ilus eksiil Eestis», «Minu väga ilus eksiil Eestis» ja «Eesti ilu välimääraja».