Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Oodatud sõbrapäeva-spaapuhkus tõi hulganisti pettumusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Kes meist ei sooviks veeta mõnusat nädalavahetust spaas ja seda tavapärasest hinnast poole odavamalt? Kuid kas kvaliteetset on tõesti võimalik soetada odavalt? Ja kas ostetu vastab seejuures ootustele?

Sõbrapäeva eel otsustasid Piret (25) ja Ave (31), et teevad oma meestele selle päeva puhul üllatuse. Nad leidsid interneti vahendusel CrazyDeal.ee-st soodsa Hotell Yes puhkusepaketi, otsustasid selle soetada ning üheskoos väljasõidu korraldada.

Sõbrapäevapakett kahele lubas spaapaketti koos majutusega kahele luksusklassi numbritoas, pokaali veini, tasuta hommikusööki restoranis ning vee- ja saunamaailma ühekordset piiramatu ajaga külastust ja lisaks veel pisemaid soodustusi.

Usalda, aga kontrolli

Esialgselt plaanisid naised puhkust nädalavahetuseks, mitte valentinipäevaks, seetõttu otsustas Piret enne pakettide väljaostmist pakkujalt järele uurida, kas soovitud ajaks vabu kohti on. Saades vastuseks, et nädalavahetusel on kõik kohad kinni, jäi kuupäevaks 14. veebruar. Samal ajal uuris Ave pakkuja kodulehekülge, isegi menüüdeni välja.

Kuna klienditeenindaja valdas eesti keelt vähe ning telefonikõne ajal oli raskusi üksteisest arusaamisega, palus Piret kindluse mõttes broneeringu kinnitus edastada oma e-posti aadressile. Hoolimata sellest, et Piret ütles nii oma ees- kui perekonnanime teenindajale tähthaaval, saabus postkasti kinnitus, millel seisev nimi oli sootuks teine.

Suhtlemisprobleemid ilmnesid ka protseduuride kirjapanekul. Seekord helistas hotelli Ave. Esialgu korrutati telefoni teel protseduure puudutava küsimuse peale, et vabu magamiskohti selleks päevaks neil ei ole.

Kuid pärast kannatlikku selgitustööd, et toad on juba broneeritud ja soov on hoopis massaaži lisaks juurde võtta, jõudsid nad ühisele arusaamisele. «Olgu selle suhtlemisega, kuidas on, vähemalt saime nüüd kõik soovitu ette broneeritud,» arutlesid naised omavahel.

Ebameeldivused algasid esimesest minutist pärast kohalejõudmist

Sihtpunkti jõudes tabas puhkajaid esimene tagasilöök. «Kõik algas sellest, et meile ei teatatud ette saunamaailmas toimuvast remondist,» ütles Piret. «Saime aru, et see oli täiesti plaaniline, mitte midagi erakorralist,» lisas ta.

Kogu seltskond oli nördinud, et remondist ei teavitatud neid eelnevate telefonivestluste käigus, samuti ei leidnud nad ühtki sellekohast märget koduleheküljelt.

«See lõi meie plaanid täiesti sassi, sest tulime sinna ju puhkama ja olime arvestanud, et veedame õhtupooliku saunades,» märkis Piret. «Selle asemel pakuti meile, et mingu me jalutagu rannas, kusjuures väljas tuiskas ja hakkas juba pimedaks minema,» lisas ta. «Ei mingit vabandamist ega pakkumist, kuidas seda meile kompenseerida,» kirjeldas puhkusele naasnu.

Hotell Yes vanemadministraatori Nadezda Saveljeva selgitusel said nende töötajad saunade sulgemisest teada alles pool tundi enne klientide saabumist ning seetõttu ei olnud võimalik sellest neile ette teatada.

Kuna hotell ja saunamaailm asuvad eraldi majades, ei õnnestunud puhkajatel välja selgitada, kes oleks pidanud sellest neile ette teatama, sest üks asutus ajas süü teise kaela ja vastupidi.
«Saunamaailma pääsesime alles järgmise päeva lõunal kella 12 ajal, mil tegelikult plaanisime juba alustada tagasisõitu koju,» lausus Piret. «Otsustasime siiski jääda,» märkis ta.

Hotelli vanemadministraatori sõnul pakkusid nad klientidele spaakompleksi kasutamist järgmisel päeval ja administraator lubas lahkuda hotellist mitte keskpäeval, vaid pärast saunade külastamist. «Nii ka tehti, kliendid lahkusid hotellist õhtul kella viie-kuue paiku. Tavapäevadel maksab see lisaaeg 25 eurot,» märkis Nadezda Saveljeva.

«Pakkumise sees ei olnud kirjas, et kliendid peavad saunamaailma saabumise päeval külastama, neil on alati võimalus teha seda järgmisel päeval,» selgitas Saveljeva. Seda, et saunamaailma ei olnud võimalik konkreetsel päeval külastada, ei pea hotell enda süüks. «Sellel olid oma põhjused,» märkis ta.

«Meeldivaid üllatusi» sai seltskond tunda ka õhtul

Lisaks saunamaailma probleemile pidid puhkajad õhtul pool tundi tuule ja tuisu käes hotelli ukse taga ootama, sest käisid koos õhtust söömas teises hotellis ja jõudsid tagasi tund enne südaööd.

«Uks oli kinni ja kiri väljas, et vabu tube ei ole ning öist kauba müüki ei toimu,» märkis Ave. «Koputasime uksele, käisime ümber maja, kuid abi me ei saanud. Selgus, et ka uks, mis ühendas administraatori ruumi ning hotellitubadesse viivat koridori, oli samuti lukus, nii et inimesed, kes olid hotellis, ei saanud meid samuti sisse lasta. Ainuke telefoninumber, mille ukselt leidsime, oli turvafirma oma. Helistasime isegi sinna,» kirjeldas ta pöörast olukorda.

Poole tunni möödudes saabus lõpuks administraator ja mainis seltskonnale midagi köögis abis olemisest. Taaskord ei mingit vabandust.

Administraatori sõnul pannakse hotelli uks kinni südaööl. «Ukse peal on silt, millelt leiab administraatori telefoninumbri ja see töötab 24 tundi ööpäevas. Nii on klientidel alati võimalus saada ühendust administraatoriga ja majja sisse pääseda,» selgitas Saveljeva.

Kuid lisaks sai seltskond tunda ridamisi muidki väikseid ebamugavusi. «Alustades sellest, et me ei saanud lubatud LUX-tuppa sisse, kuna võtit keerates tuli uksele ka üks korralik «obadus» anda,» rääkis Piret.

«Tuppa sisenedes selgus, et laelambid ei põle, kõikide põranda- ja laualampide jaoks ei jagunud pistikuid. Telekas mängisid vaid venekeelsed kanalid ja kui selle kohta küsisime, saime vastuseks, et peaks ikka eesti kanaleid ka näitama, aga et keegi on selle kuidagi valesti seadistanud. Aga appi meile keegi ei tulnud, et seda siis uuesti õigesti seadistada,» meenutab Piret toimunut.

Kogu olukorra muutis veelgi keerulisemaks tõsiasi, et hotelli administraator ei rääkinud eesti keelt. «Kahjuks ei rääkinud meie seltskonnast keegi ka nii hästi vene keelt, et me oleks suutnud ennast perfektselt väljendada. Pakkusime välja, et suhtleme omavahel inglise keeles, kuid administraator ei osanud ka seda,» lausus Piret.

«Minu arvates on see täiesti ebanormaalne olukord, kui eestlased lähevad Eestimaal puhkama ja ei saa nii lihtsaid asju oma emakeeles aetud,» lisas ta nördinult.

Hotell Yes kinnitas aga Naine24.ee-le, et kõik administraatorid valdavad eesti keelt suhtlustasandil ja kõik eestikeelsed kliendid saavad infot hotelli või broneeringu kohta eesti keeles.

Järgmisel päeval suundus seltskond saunamaailma kohe, kui see avati.

«Saunad ei olnud keskpäevaks veel täiesti soojad. Samuti selgus, et selge sõnaga lubatud infrapunasaun ja hüdromassaaživann ei ole hinnas ning jaapani kümblustünn Ofurot ka ei olnud,» kirjeldas järgmise puhkusepäeva elamusi Ave.

«Käisime siiski infrapunasaunas ja võtsime sellest tšeki ja meie tellimuse kinnitusest tehti hotellis koopiad, andsin ka enda pangaandmed,» rääkis Piret. «Kuna paketis lubati nende teenuste kasutamist tasuta, lubati see meile hiljem kompenseerida. Minu saadetud kirjale lubati vastust nädala lõpuks, kuid sain selle hiljem. Infrapunasauna kulud siiski kompenseeriti,» märkis ta. Seda kinnitas ka Hotell Yes vanemadministraator.

Piret: «Oleksin pidanud juba tuba broneerides üritusele pidurid peale tõmbama»

Oma kallimatele sõbrapäevaks üllatust valmistada soovinud naised tõdevad ühest suust, et igal juhul on nad väga pettunud. «Tulime puhkama heas usus, et veeta oma seltskonnaga üks mõnus sõbrapäev, kuid see oli kõike muud kui puhkus,» märkis Piret.

Kuigi naised tegid enne broneeringut ja ärasõitu enda arvates piisavalt põhjaliku eeltöö, tuleb välja, et sellest ei olnud abi. «Ma ei oska praegugi öelda, mida ma teisti oleksin võinud teha,» tunnistas Piret. «Fakt on see, et odavalt head asja ei saa. Oleksin pidanud juba tuba broneerides üritusele pidurid peale tõmbama, sest juba siis tekkisid probleemid,» kinnitab ta.

Naised kutsuvad kõiki teisi puhkajaid seoses internetis pakutavate sooduspakkumistega üles olema ettevaatlikud. «Kui te ei ole teenusega rahul või tunnete, et teid on petetud, siis pöörduge kõigepealt teenusepakkuja poole, nõu võib küsida ka tarbijakaitseametilt,» soovitavad naised.

Hotell Yes kinnitab, et selline situatsioon tekkis nende hotellis esmakodrselt: «Tänaseks on meie hotell klientide ees kõik kohustused täitnud ning konfliktsituatsioon on lahendatud.» Sama kinnitas ka sooduspakkumist vahendanud CrazyDeali portaali esindaja ning puhkusepaketi ostnud klient.
 

Tagasi üles