«Disainimaailm tundub mulle ratsionaalne, kuid ma tahan teha asja, kus ei ole sihtrühma ega uuringuid,» ütles disainer Tanel Veenre 16. septembril oma näituse «Kurjad õied» avamisel. «Soovin jutustada oma lugu.»
GALERII ⟩ Tanel Veenre avas näituse, kus sai näha metsikuid kostüüme
Spetsiaalselt näituse jaoks tehti pildiseeria. «Käisime lastega Lahemaal seenel ja me sattusime Hara oja juurde. Kahelt poolt oja tõuseb sammaldunud sõnajalgadega maastik, oja on tohutult lai ning sealt kasvavad kohati puud välja. Meile avanes täielik muinasjutumaailm,» rääkis ta. «Nii et seenel tasub käia – eks see on üks eestlaste maagia.»
Moenäitus «Les Fleurs du mal» ehk «Kurjad õied» on saanud ainest Prantsuse poeedi Charles Baudelaire’i samanimelisest luulekogust. Kollektsioon toob disainisõpradeni Veenre ikoonilised siidist kleidid, kaftanid, kimonod ja maskid, mille südamikuks on õuduse ja ilu ootamatu harmoonia.
Tanel Veenre on näidanud oma ehteloomingut enam kui 300 näitusel üle maailma, kuid see on esimene näitus, kus väljas vaid tema tekstiilne looming – siidist rüüd ja lõngast loodud maskid.
Tõnu Õnnepalu tõlkest ilmunud kurikuulus luulekogu «Kurja õied» on Euroopa kultuuri dekadentsi piibli ja hämara ilu sõnumi kandjana mänginud Veenre sõnul tema kui disaineri ja ka käesoleva kollektsiooni loomise teekonnal märgilist rolli.
«Kollektsioon sündis ilu-tunnetusest, mis on küllastunud, muutunud ähvardavaks ja mürgiseks. Kõigepealt tegin fotod orhidee õitest, mida asusin siis Photoshopis oma nägemuse järgi mudima. Kasutasin võimalikult lihtsaid ja avaraid lõikeid, et unikaalne kangas jääks sõnumi kandjaks ja draama huvides lisasin lõngast loodud maskid,» kirjeldas Veenre oma kollektsiooni, mis kõlab kokku tema salongi-romantiku melanhoolse hingega.
Näitus on avatud Solarise Disainitänaval kuni 10. oktoobrini.