34-aastane ema märkas oma 5-aastase lapse käitumise juures suuri muutusi pärast seda, kui tema ekraaniaeg hakkas suurenema.
«Märkasin eelmisel nädalal, et meil on palju hõõrumisi,» räägib ema Good Morning Americale, «tundsin, et ta ei kuula enam sõna, tema kannatlikkus kahanes ja nii ka minu oma.»
Nii otsustaski juuli alguses Stephany hakata vähendama oma tütre Cadence'i ekraaniaega.
Selle asemel, et mängida virtuaalmänge või vaadata videoid, harjutab Cadence nüüd üha rohkem tähtede kirjutamist ja lugemist. Ema loodab julgustada teda tegema ka muid vaba aja tegevusi, näiteks mängima erinevaid mänge.
«Kui vähendasime ekraaniaega, kadusid need käitumisprobleemid kohe,» kommenteerib ema, «Tema kannatlikkus paranes ja ka emotsionaalsed reaktsioonid muutusid palju rahulikumaks.»
Ema oli üllatunud, et tütar ei olnud enam üldse pahane ning oli valmis kohe toimetustega alustama. Sellist pealehakkamist polnud ema varem täheldanud. «Tahtsin seda lausa filmida, et saaksin talle hiljem meelde tuletada, kui väga see tegevus talle meeldis.»
Hiljutine uuring, mis avaldati 12. juulil JAMA Network Openis, toetab samuti ideed, et ekraaniaja piiramine on kasulik. Lühiajaline ekraaniaja vähendamine avaldab positiivset mõju laste ja teismeliste vaimsele tervisele ja käitumisele ning soodustab positiivseid sotsiaalseid suhteid.
Ameerika Pediaatriaakadeemia soovituste kohaselt ei tohiks 2–5-aastaste laste ekraaniaeg ületada ühte tundi päevas. Samuti ei tohiks 5-aastased lapsed olla väljaspool kooli- või õppetööd ekraani ees rohkem kui kaks tundi päevas.