Adidas on spordijalatseid müünud alates 1940. aastate lõpust, kuid väga paljud ei tea, mis peitub tegelikult ülikuulsa logo taga.
KAS TEADSID? ⟩ Adidase logo peidab endas varjatud sõnumit
Aasta oli siis 1924, kui Adolf «Adi» Dassler, toona vaid 24-aastane, hakkas ema pesuköögis Herzogenaurachis Saksamaal valmistama spordijalatseid.
Alguses tegi ta koostööd oma venna Rudolf Dassleriga ning nende ettevõte oli tuntud kui Gebruder Dassler Schuhfabrik (Dassleri vendade kingavabrik). Ei pidanud pikalt tegutsema, et neid edulaine saadaks – 1936. aasta Berliini olümpiamängudel võitis ameeriklasest kergejõustiklane Jesse Owens neli kuldmedalit, kandes just nende jalatseid.
Nice to see the meaning behind the Adidas logo design. Inspired from our Persian old history!!!? pic.twitter.com/TPo45UXsvF
— Amir Hashemi (@amirhashemi_) February 5, 2015
Pärast Teist maailmasõda läksid vennad tülli ja lõpetasid ühise äritegevuse 1948. aastal. Vaid üks aasta hiljem, 1949. aastal, asutas Adi firma nimega Adidas. Pikalt mõtlemata registreeriti kaubamärk ja kujundati ikooniline kolmetriibuline logo, mis sai kiiresti tuntuks kvaliteetsete spordijalatsite brändi sümbolina.
Tänaseks on Adidasest saanud Euroopa suurim ja maailmas suuruselt teine spordijalanõude- ja rõivaste tootja, jäädes alla ainult Nike'ile.
Adidase veebisaidil avaldatud avalduse kohaselt tootis Adidas algul ainult spordijalatseid. Seega ei tohiks olla üllatav, et Adidase esimesel logol oli kujutatud just naeltega kergejõustikujalatsit. Logo ilmus sageli just sinises toonis ning sellest on saanud ka brändi traditsiooniline värv.
Adidas uuendas logo 1972. aastal, kui selle tootesari kasvas märkimisväärselt. Uueks logoks sai Trefoil – kolmiklehega logo sümboliseeris mitmekesisust ja kaubamärgi laienemist spordijalatsitest rõivaste ja aksessuaarideni.
1980. ja 1990. aastatel kasutati mõlemat eelmist logo paralleelselt, et esindada erinevaid tootesarju ja rõhutada brändi ajalugu.
1991. aastal esitati maailmale aga uut logo, millest on saanud vaat et neist kõige kuulsam logo. Selleks on ikooniline kolme kaldribaga logo, mida tuntakse ka kui «Adidase mäge». Väidetavalt loodi see klientidele suunatud «varjatud sõnumiga» – mägede moodi ikoon tähistab takistusi, mida sportlike eesmärkide saavutamiseks on vaja töö käigus ületada.
Allikad: Adidas, DailyStar, Tailor Brands