Itaalia teadlaste värske uuringu järgi algavad düsleksiaga laste probleemid juba enne lugema õppimist ja põhjustel, mis ei mõjuta teisi keelelisi oskusi, ehk siis seoses visuaalse tähelepanu puudujäägiga.
Düsleksia on seotud puudujääkidega visuaalses tähelepanus
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Düsleksia ehk vaeglugemine on spetsiifiline lugemishäire, mille puhul inimese lugemisoskus on sobiva õpetuse, normaalse intellekti ja sotsiokultuuriliste võimaluste juures oluliselt nõrgem, kui võiks eeldada tema muude võimete põhjal, vahendab teadus.err.ee.
Oma uuringu raames hindasid teadlased veel lugemisoskuseta lasteaialastel visuaalse ruumilise tähelepanu tööd - selleks tuli lastel keset üleliigseid segavaid faktoreid tuvastada nõutud sümbol.
Samuti läbisid lapsed katsed silpide identifitseerimise, verbaalse lühimälu ja kiire värvide nimetamisega, millele järgnes kahe aasta jooksul lugemisoskuse mõõtmine.
Katsete tulemustest ilmnes, et lapsed, kel oli alguses probleeme visuaalse tähelepanuga, olid hiljem hädas ka lugemisega.