Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Kas kardad negatiivset tagasisidet?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Linda Pärn
Copy
Ära karda oma arvamust avaldada.
Ära karda oma arvamust avaldada. Foto: SCANPIX

Soovid ehk end rohkem kuuldavale tuua või unistad oma äri, mittetulundusühingu või kunstilise ettevõtmise loomisest? Võib-olla soovid rohkem juhinduda iseendast ja jagada oma tõelisi mõtteid?

Olenemata viisist, soovid end ületada ja välja astuda, sest soovid sellega kaasnevat rõõmu ja tahad teha head, kirjutab Huff Post. Võid sel puhul enda üle uhke olla, kuid arvesta, et suurem mängulava tähendab ka suuremat tagasisidet.

Tagasiside ei tähenda vaid arenguvestlust ülemusega, vaid seda näitab ka see, kui paljudele töövestlustele sind kutsutakse või kui paljud ettevõtted sind ignoreerivad; kui palju ja milliseid kommentaare saavad sinu ajaveebipostitused; kui paljud inimesed ostavad seda, mida sa müüd; kuidas reageerivad inimesed su jutule, kui otsustad koosolekul midagi öelda.

Kui teed end valjuhäälselt kuuldavaks, siis tundub vastukaja ka isiklikum, sest oled avanud enda tõelise olemuse.

See on raske.

Me oleme õrnad. Ka kõige karmimad meist on sisimas õrnad, nad on kasvatanud endale paksu naha. Me kardame avastada, et ei ole piisavalt head. Me kardame avastada, et oleme rohkem kui piisavalt head - nii head, et ei olegi põhjust viivitada, viimistleda ja ette valmistada – et nüüd ongi juba õige aeg tegutseda.

Kui sa kardad teiste arvamust ja tagasisidet, siis muuda oma suhtumist sellesse, et see hakkaks hoopis sind teenima, mitte hirmutama.

Tagasiside ei räägi midagi sinu kohta. See räägib selle kohta, kes seda annab.

Lase sel mõjuda. Tagasiside ei räägi midagi sinu kohta. See räägib selle kohta, kes seda annab.

Ütleme, et esitled ühele grupile oma memuaare. Kolm inimest grupis ütlevad, et see on igav. Mida see sulle tegelikult ütleb? See näitab seda, mis on nende inimeste jaoks igav. Kas see räägib midagi sinu kirjatöö kvaliteedist? Ei. Ainus fakt on see, mis neile kolmele inimesele igav tundub. Kui aga tuhandeid inimesi peaks seda igavaks? Isegi kui miljon inimest loeks su memuaare ja nad kõik ütleksid, et see oli igav, siis ikka ei näitaks see midagi sinu kohta. See näitab, mis on publikule igav.

Kui esitled oma ideed investorile ja ta ei ole sellest huvitatud, siis räägib see sulle sellest, mis neid huvitab ja mis mitte. See ei näita midagi ei sinu, ega sinu idee kohta.

Selle jutu mõte ei ole väita, et tagasiside ei ole seetõttu oluline. On küll, väga oluline.

Erinevus on aga selles, et kui meie arusaam on muutunud, siis ei otsi me tagasisidet selleks, et teada saada enda väärtust ja omadusi, vaid selleks, et teada saada, kas me jõuame nende inimesteni, kelleni peame ja sellisel viisil, nagu meil vaja on.

Kui ettevõtja tahab, et tema kõne ärataks investorite tähelepanu, siis peab ta teadma, mis neid kõnetab. Kui memuaaride kirjutaja tahab, et tema kirjutist loeksid paljud inimesed, siis ta peab teadma, mis lugejaid haarab. Enamik meist tahab teisi oma töö ja ideedega mõjutada. Tavaliselt soovime või peame jõudma teatud inimeste või teatud tüüpi inimesteni, mingil teatud viisil.

Kirjanikud soovivad, et inimesed loeksid nende teoseid ja naudiksid loetut. Ettevõtjad soovivad, et investorid investeeriksid. Tervendajad ja terapeudid soovivad teha tööd, mis inimesi tõeliselt raviks ja aitaks.

Tagasiside näitab meile, mis toimib ja mis ei toimi nende inimestega, kellele me soovime end kuuldavaks teha. See annab meile teavet nende, mitte meie endi kohta.

Tagasiside ei näita sulle, kas sa oled piisavalt hea või mitte, kas su ideed on midagi väärt või mitte. Need ei näita, et sa oled piisavalt väärt või väärtusetu. Nii nagu tagasiside ei ole selleks, et tõsta su enesehinnangut, ei jäta see sulle ka hingehaavu. See annab sulle taktikalist infot, et edasi minna.

Tagasiside on emotsionaalselt neutraalne informatsioon, mis annab teada sellest, mis publikut kõnetab, mõjutab, mis annab neile selge sõnumi ja mis köidab inimesi, keda me köita soovime.
 

Tagasi üles