Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

MUUTUSED SILMAPIIRIL Ligi sada aastat samasugustena püsinud tampoonide disain on muutumas

Tampoonid
Tampoonid Foto: Shutterstock

Alates 1931. aastast, mil tampoon leiutati, on selle disain olnud peaaegu sama, olenemata kaubamärgist. Mida saakski selle juures muuta? 

Hinnanguliselt kasutab naine elu jooksul keskmiselt 10 000 ühekordset menstruatsiooniaja hügieenitoodet, millest enim kasutatud on tampoon. Tampoonidel on palju eeliseid: nad on mugavad, diskreetsed ja hügieenilised. 

Seni on tampoonid olnud enamasti sirged pulgad, mõnedele on lisatud paigaldamist hõlbustav aplikaator. Kuid ligi sada aastat samasugusena püsinud tampooni disain võib lähiajal muutuda ja müügile tulevad hoopiski spiraalsed menstruatsioonitooted. 

Spiraalse tampoonidisaini töötasid välja Stanfordi tudengid Greta Meyer ja Amanda Calabrese viis aastat tagasi oma kursuseprojekti raames.

«Tampooni spiraalsed süvendid pikendavad verevoolu teed ja muudavad tampooni seega imavamaks,» kirjeldas Meyer tehnoloogiat ja ideed.

Meyerin ja Calabrase loodavad, et nende ettevõttel Sequel leiab lähikuudel partneriteks mõned väikesed spordistuudiod. Pärast seda jõuaksid spiraaltampoonid veebipoodi müüki 2023. aasta lõpus.

Tagasi üles