Muusikafestivalid meelitavad inimesi üle kogu maailma kuulama oma lemmikartiste ja saama osa mõnusast melust, mis ühe korraliku festivaliga alati kaasas käib. Lisaks meelelahutuse poolele on festivalid kohad, kus inimesed saavad näidata oma ägedamaid riietumisstiile. Mõnel festivalil on tekkinud ka nii-öelda kindel dresscode, millest inimesed riietuse valikul lähtuvad.
Coachella muusikafestival – glitter, kauboisaapad ja punupatsid
Üks maailma tuntumaid muusikafestivale nii oma ulatusliku programmi kui üldise riietumisstiili poolest on igal aprillil Ameerika Ühendriikides peetav Coachella.
1999. aastal alguse saanud muusikafestival Coachella orus Californias oli algul mõeldud olema Woodstocki festivali vastand: erinevalt maailma kuulsaimast hipifestivalist, mille juurde käisid psühhedeelikumid ja muud meelemürgid, pidi Coachella olema rahulik, taskukohane ja viisakate muusikafännidega nišifestival. Nüüd, 24 aastat hiljem on sellest saanud üks maailma menukamaid festivale, mille pileti hind on tõusnud mõnekümnest eurost 500ni ning mis on moemaailmas iga-aastane kauaoodatud suursündmus, sest just sellelt festivalilt on alguse saanud paljud üle ilma tuntud trendid ja moesuunad.
Coachellal pole mingi üllatus märgata maailmakuulsaid staare teiste külastajatega koos festivali nautimas. Nii on fännid näinud Justin Bieberit Billie Eilishile esireas kaasa elamas, Shawn Mendest ja Camilla Cabellot üksteise käevangus kontserti nautimas ja paljusid teisi. Just Coachella külastajad on need, kes riietustega kaugeltki mitte tagasi ei hoia ning loovad niiviisi oma julge ja ebatavalise välimusega uusi trende, mis ajapikku imbuvad moetsüklisse.
«Coachellast ja üldse festivalidest on saanud millenniumide uus moenädal. See on vahetu keskkond, kus kõigilt oodatakse piiride eiramist, julget eksperimenteerimist ja lõbutsemist.»
Moebrändi Revolve kaasasutaja Michael Mente võrdles muusikafestivali isegi New Yorgi moenädalaga. 2017. aastal riietas Revolve Coachellale minekuks 416 suunamudijat. Selle jaoks broneeriti terve hotell ning avati festivalikülastajatele pood, kus nad said pilte teha ja neid veebi postitada – tulemuseks oli 4,4 miljardit kuvamist sotsiaalmeedias.