E-poodidest riiete tellimine on muutunud pandeemia järel nii levinud tegevuseks, et sageli ei murta pead selle üle, kas tellitud kaup võiks ka päriselt kohale jõuda. Selle aasta aprillis langes pereema Mel veebikauplusest riideid tellides kahetsusväärse pettuse ohvriks. Hilisemal vaatlusel selgus, et Instagrami kuulutuse taga, mis naise veebipoodi juhatas, ei eksisteerinud mingisugustki riidepoodi.
KAHETSUSVÄÄRNE LUGU ⟩ Lapsele riideid ostnud naiselt peteti välja 1200 eurot
Meli poeg oli äsja alustamas kontoritööd, seega otsustas hooliv ema noormehele selleks puhuks internetist tööriideid tellida. Pärast mõningaseid otsinguid ujutasid naise sotsiaalmeediakanalid üle riidepoodide reklaamid, mis pakuvad peamiselt just formaalseid rõivaid. «Ma ei olnud üllatunud, kui mu uudisvoogu tekkis järsku rohkelt ülikondi ja lipse, kuna olin neid vahetult enne Googlest otsinud,» sõnas Mel. «Ilmselt olin klõpsanud ka teistel Instagrami reklaamidel, kuid polnud midagi ostnud,» jätkas ta.
Reklaam, mis naise pilku püüdis, lubas kogu kaubale 40-protsendilist allahindlust. Sooduspakkumine tundus pereemale ahvatlev ning ta otsustas soetada ligikaudu 1200 euro eest pojale särke, ülikondi, sokke ja lipse. Paraku ei jõudnud naise tellitud kaup kunagi kohale.
Pereema mõistis, et tegu võis olla pettusega alles tükk aega hiljem, kui ta hakkas mõistatama, miks kaup seni kohale jõudnud pole. Veebipoodi helistades küsiti temalt kinnitusmeili, mida naine tellimust esitades ei saanud.
Mel sai pangalt 1200 eurot tagasi, kuid negatiivne kogemus pani naise end rumalana tundma. «Olen tellinud internetist riideid alates 1997. aastast, kuid pole kunagi varem pettuse ohvriks langenud. Ilmselt on asi selles, et ma olen Instagramis täiesti uus,» tõdes ta.
Pettus leidis aset Instagrami kaudu, seega võttis teemal sõna ka Meta pressiesindaja. Tema sõnul on tegu kogu tööstust hõlmava probleemiga ning petturid kasutavad inimeste ülekavaldamiseks üha keerukamaid meetodeid. «Meie platvormidel on süsteemid kelmuste blokeerimiseks. Samuti korraldame teadlikkuse tõstmise kampaaniaid, et netikasutajad oskaksid petuskeeme hõlpsamini tuvastada,» selgitas Meta pressiesindaja. Instagrami kasutajad saavad kahtlast sisu märgates sellest paari klõpsuga teada anda ning uurimisse on seejärel kaasatud ka politsei.