Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Ülikooli reklaam: TTÜst leiad endale normaalse mehe!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Kaader videost

«Teadmised on muidugi ka väga olulised, aga olgem ausad - tegelikult minnakse ülikooli ikkagi selleks, et endale normaalne mees leida.» Selliste sõnadega algab 20. märtsil aset leidva TTÜ avatud uste päeva reklaamklipp.
 

Ja loomulikult on reklaamis osalev modell blond, kannab roosat ja hoiab süles väikest koerakest, justkui oleks meie sekka astunud otse filmist «Arukas blondiin». Kuid kui filmis tõestab roosast värvist sõltuvuses blondiin lõpuks, et suudab tõepoolest ka päris arukas olla (ehkki ülikooli läheb esialgu pelgalt mehe pärast), siis antud reklaamis ütleb neiu otse välja, et tema eesmärgiks on kodus mõnuleda ja trennis käia, samal ajal kui mees raha teenib.

«Meie ei hakka ju tööl käima, jah, meie oleme kahekesi kodus, mõnuleme ja siis mees käib tööl ja toob meile raha,» räägib ta oma sülekoerakesega.

Järgneb meeshäälega reklaamtekst, mis ütleb, et TTÜst leiad endale põneva eriala.. või siis normaalse mehe ja naise loomulikult ka!

Eile Best Marketing Eesti Facebooki lehele postitatud reklaamklipp tekitas väga vastakaid arvamusi.

«Täiesti, täiesti kohutav, stereotüüpne, alandav reklaam. Ja ärge öelge, et mul pole huumorimeelt, sest on küll. See lihtsalt ei ole naljakas, see on kurb, kallid inimesed,» kommenteeris üks naisterahvas.

Teine kirjutas, et TTÜ üliõpilasena tekib tal küsimus, milleks ta oma aega koolis raiskab, kui kool ilmselgelt arvab, et ta olen seal vaid mehe leidmise eesmärgiga.

Sama meelt olid ka mõned meesterahvad: üks neist arvas näiteks, et reklaam äratab küll tähelepanu, aga tekitab ka vastikust, näidates naisi sisutühjade kodu- ja trennimimmidena.

«Aga milleks reklaam, mis tekitab tähelepanu ja vastikust ning lisaks nendele kahele tugevale emotsioonile ka alandab ühte osa endistest ning praegustest üliõpilastest ja ei kanna mitte kuidagi TTÜ väärtust. Idee iseenesest on talutav, aga damatiseering ja teostus kokku on ikka kohatu ja rumal. No ei kutsu kooli,» arvas teine mees.

Kuid oli ka neid, kes pidasid antud reklaami uudseks ja heas mõttes julgeks lahenduseks.

Best Marketing Eesti märkis omalt poolt, et klipis näidelnud modell Sirja leidiski reklaami teinud PRB juhi Raimond Kaljulaiu sõnul endale TTÜst mehe.  

Hea lugeja, mida arvad reklaamist Sina? Kas seda võiks võtta huumorina või on see pigem naisi solvav ja alandav? 

TTÜst leiad endale normaalse mehe! from Raimond Kaljulaid on Vimeo.

Märksõnad

Tagasi üles