R, 9.12.2022

Tõenäoliselt jood sa oma kohvi valel ajal

Triin Palmipuu
, naine.postimees.ee ajakirjanik
Tõenäoliselt jood sa oma kohvi valel ajal
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Foto: Shutterstock

Päeva alustades on enamike inimeste hommikuseks saatjaks üks mõnus ja maitsev kohv. On ju veidi lihtsam ärgata, kui aromaatne kohvilõhn ninasõõrmeid kõditab ning esimene lonks lemmikuimat kohvijooki on kulda väärt. 

Aga selgub, et hommikune ärkamisjärgne aeg pole kohvi joomiseks üldse parim valik. Ärgates tõuseb meie stressihormoon kõrgele, kohv soodustab seda veelgi ning loodeud ergutamise asemel muudab see meid hoopis väsinumaks. 

Seega arvavad eksperdid, et parim aeg päeva esimeseks kohviks on hommikul ajavahemikus 9.30–11.00. 

Florida sporditoitumisspetsialist Amanda Maucere selgitas terviseteemalisele veebisaidile Well and Good hommikujoogi rutiini kohta järgmiselt: «Kuigi kohvi, kortisooli ja ööpäevarütmi vastastikust mõju ei ole erit palju uuritud, teame me igaühe kohta piisavalt, et väita: esimese hommikukohvi joomisega tasub pisut viivitada.» 

Kannata tunnike 

«Kui kombineerid ärkamisest juba niigi kõrgenenud kortisooli taseme kohvist saadava ergutusega, tekitad oma kehas tarbetu stressireaktsiooni.» Leebemaks reaktsiooniks ja tõhusaks toimeks soovitab Maurece kõigepealt tunnikese rahulikult ärgata ning alles siis aromaatset kohvi nautida. 

Mis puutub magamajäämisse, siis kofeiin blokeerib hormoonide adenosiini ja melatoniini retseptoreid, mis võivad uinumist raskendada. Erinevad allikad soovitavad viimase kohvi juua vähemalt 6-8 tundi enne magamaminekut. 

Märksõnad
Tagasi üles