Värske uuringu järgi on koolieelikud meeskonnatöös ahvidest paremad, mis näitab, et inimese edu ja arengu aluseks on koostöö.
Koolieelikud suudavad edukalt koostööd teha
Durhami ja St. Andrewsi ülikooli psühholoogid lasid šimpansitel, kaputsiinahvidel ning kolme- ja neljaaastastel lastel lahendada keerukaid probleemkaste. Auhindadeks oleva toidu ja kleeppiltideni võis jõuda kolmel korral ja ülesanded muutusid üha keerukamaks, vahendab Tartu ülikooli teadusportaal Novaator.
Ahvid veetsid probleemkasti kallal kuni 53 tundi, kuid kõikide maiustusteni jõudsid vähesed. Seevastu koolieelikutest sai ligi pool kastiga hakkama vähem kui kahe ja poole tunni jooksul.
Kui üks laps oli lahenduseni jõudnud, selgitas ta teistele, kuidas ta seda tegi, või lasi enda tegevust järele teha. Ahvid ei teinud aga omavahel koostööd ning üritasid üksi hakkama saada.
Katsete tulemused peegeldavad neid inimese iseloomujooni, mis lubasid tekkida kultuuril. Kogemuste jagamine nii eri isendite kui ka põlvkondade vahel on iseloomulik vaid meie liigile.
Uurimus ilmus ajakirjas Science.