K, 7.12.2022

Beebipillide vale kasutamine seadis eestlanna elu ohtu

Naine
Beebipillide vale kasutamine seadis eestlanna elu ohtu
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Foto: Jochen Tack / Scanpix

Beebipillid võivad tunduda ohutuna, kuid nad on seda vaid mõistliku tarbimise korral. Noor eestlanna jagas enda kogemust pillidega, mis viisid ta eluohtliku tervisekahjuga EMO-sse.

«Mõtlesin 2017. aastal suvefestivalide ajal, kuidas teha nii, et mul päevi poleks,» alustas naine enda lugu.

Sõbrannade soovitusel otsustas neiu pille proovida, mille kohta andis arst kaasa soovituse, et üle kolme korra järjest ei tohiks päevi edasi lükata. Alguses tundus beebipillide variant suurepärane, kuid augustis tundis naine järsku valu käevarres, avastades, et käsi on üleni paistes ja kuum. Sellegipoolest ei pöördunud ta veel arsti juurde.

«Nädal hiljem tundus, nagu hakkaks käsi otsast kukkuma, oli aeg EMO-sse minna,» rääkis neiu. Sealt ei öeldud esialgu midagi ja saadeti edasi eriarsti vastuvõtule, kuhu ta jõudis nädala pärast. Talle pakuti ultraheli, et vaadata üle, miks käsi täiesti lillaks värvunud on.

«Miks järsku EMO plahvatas, keegi mulle hiigelsüstla kõhtu lõi ja arstid paanikasse läksid?» tekkis naisel küsimus. Arstid vastasid neiule: «Preili, Teil on 15-sentimeetrine tromb käes, mis liigub kopsude poole.» Naisele öeldi, et ta ei tohi enam kunagi beebipille kasutada.

Kuigi tema lugu lõppes õnnelikult, oleks saanud sellel olla ka kordades negatiivsemad tagajärjed. Seega tasub olla beebipillidega ettevaatlik ja päevi võimalusel mitte edasi lükata.

Märksõnad
Tagasi üles