Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Saku: alkoholireklaami eesmärk ei ole panna vaatajat rohkem jooma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Saku Õlletehase turundusdirektor Kadri Ärm.
Saku Õlletehase turundusdirektor Kadri Ärm. Foto: Tiit Mõtus

Saku õlletehase turundusdirektor Kadri Ärm ütles kommenteerides Lauri Beekmanni arvamust, mille kohaselt võib naiste seas üha enam levivas alkoholilembuses süüdistada naistele suunatud reklaame, et reklaami eesmärk ei ole panna vaatajat rohkem tabima ning naised teevad oma otsuseid ka ilma selleta.

Ärmi sõnul joovad ka mehed sama palju siidrit kui naised ning Saku õlletehase portfellis pole ükski toode ainult sihipäraselt naistele suunatud. «Tootearenduse keskmeks on siiski maitsete varieerimine, maitseomaduste parandamine, pakendite uuendamine ning paljud teised soolistest iseärasustest mittesõltuvad aspektid,» selgitas ta.

Ärmi sõnul on väide, et naiste alkoholitarbimises on peamiselt süüdi reklaamid, ilmselt liiga must-valge. «Naiste nimel julgen arvata, et oleme võimelised tegema iseseisvaid otsuseid ka ilma reklaami mõjuta,» ütles ta.

Veel on turundusdirektori sõnul ekslik väita, et alkoholireklaami eesmärk on panna vaatajat rohkem tarbima. «Ei ole. Alkoholitootjad tegutsevad selle nimel, et alkoholi ei kuritarvitataks. Liigtarbimine on halb kõigile, nii ühiskonnale kui tööstusele.»

Turundusdirektor selgitas, et alkoholi kuritarvitamise vastu võitlemine on ka Saku õlletehase pikaajalistes plaanides. Näiteks võetakse osa sotsiaalset vastutustunnet evivatest projektidest, kas siis spordi toetamise näol või tõetatakse otseseid kampaaniad, mis saadavad selge sõnumi («Kui jood, ära sõida»; «Kui jood, ära uju»).

Ärmi sõnul on reklaami eesmärk eristada toodet konkurendi omast ja mõjutada ostuotsust konkurendi toote asemel enda toote kasuks.
 

Tagasi üles